تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3777663
شناسه : 3777663
تاریخ :
۴۰۰ شخصیت ایتالیایی خواستار توقف صادرات سلاح به اسرائیل شدند اقتصاد ایران: ۴۰۰ شخصیت سیاسی، هنری، دانشگاهی و فعال مدنی ایتالیایی از کشورهای غربی و اروپایی به ویژه ایتالیا خواستند تا در خصوص جنگ غزه مسئولیت‌پذیر باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای تسنیم، 400 شخصیت ایتالیایی عضو انجمن معروف این کشور به نام «Fermativi» (به معنای: بس کنید) در بیانیه‌ای اشاره به کشتار غیرنظامیان در غزه، خواستار اقدام جدی از سوی کشورها از جمله دولت ایتالیا برای توقف جنگ شدند.

در بیانیه این انجمن از دولت ایتالیا خواسته شده است تا به وضوح در خصوص کمک‌های نظامی به رژیم اشغالگر اسرائیل توضیح دهد و شفاف‌سازی کند.

در این بین بیانیه آمده است: «علی‌رغم کمپین‌های گسترده مردمی در سراسر جهان، اما جنگ غزه به کرانه باختری نیز سرایت کرده است که به گفته دولت اسرائیل همان شیوه [در کرانه باختری] در پیش گرفته می‌شود، اکنون زمان آن رسیده است که دولت‌های غربی به ویژه اروپایی از جمله دولت ایتالیا به مسئولیت خود عمل کنند».

400 شخصیت ایتالیایی تأکید کردند که مردم غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند و ساده‌ترین قوانین بشری به شکل وسیع در غزه در حال نقض شدن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تردیدی نیست که مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت خود را دارند، مردمی که به وضوح در معرض تبعیض نژادی، اگر نگوییم آپارتاید و جدایی نژادی قرار دارند، دیوان دادگستری بین‌المللی به همه این شرایط اشاره کرده است».

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین از دولت ایتالیا خواسته شده است تا موضوع صادرات سلاح برای اسرائیل را شفاف‌سازی کند و به مبهم بودن آن پایان دهد.

انتهای پیام/