تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777662
شناسه : 3777662
تاریخ :
طرح آمریکا و انگلیس برای بررسی کمک «سریع» نظامی به اوکراین اقتصاد ایران: وزرای خارجی آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه در جریان سفر به کی‌یف در گفت‌وگو با مقامات اوکراینی برنامه کمک جدید تسلیحاتی و مالی به این کشور در مقابله نظامی با روسیه را متعهد شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آن دری سپیخا، وزیر خارجه جدید اوکراین اعلام کرد که مقامات این کشور روز چهارشنبه مذاکرات «مفصل و سازنده‌ای» با آنتونی بلینکن و دیوید لامی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در جریان سفر آنها به کی‌یف، پایتخت اوکراین، انجام داده‌اند.

خبرگزاری یونیوز لبنان گزارش داد که آنتونی بلینکن و دیوید لمی اعلام کردند که متعهد شده‌اند که به شکل فوری درخواست کی‌یف برای مجوز استفاده از تسلیحات نظامی این کشورها در ضربه به عمق خاک روسیه را بررسی کنند.

طبق این گزارش، آنتونی بلینکن در سخنانی در سفر به اوکراین اعلام کرد که به شکل فوری در حال تلاش هستیم که به ادامه تضمین‌های خود برای آنچه که ارتش اوکراین برای دفاع از خود در مقابله با روسیه نیاز دارد ادامه دهیم.

وی افزود: حمایت ما هرگز از اوکراین تضیف نخواهد شد و اتحاد ما هرگز از هم نخواهد پاشید.

از سوی دیگر، دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس نیز در سخنانی وعده داد که قبل از پایان سال میلادی جاری، صدها موشک ضدهوایی و ده‌ها هزار گلوله توپخانه و نفربرهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد شد.

لمی افزود: انگلیس ۷۱۰ میلیون یورو کمک مالی نیز برای بهبود وضعیت اقتصادی اوکراین به کی‌یف اعطا خواهد کرد.

گفتنی است پیشتر، وزیر خارجه اوکراین در دیدار سه جانبه از متحدان غربی خود درخواست کرده بود که با لغو محدودیت‌هایی که شرکای نظامی غربی خود در استفاده از تسلیحات علیه روسیه وضع کرده‌اند اجازه دهند ارتش این کشور به اهداف نظامی در روسیه حمله کند.