تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777595
شناسه : 3777595
تاریخ :
باید از افزایش ظرفیت پزشکی به نفع مناطق محروم استفاده کنیم اقتصاد ایران: وزیر بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز های کشور تطبیق دهیم و فارغ التحصیلان را برای مناطق محروم استفاده کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی، از دانشجویان برجسته و فرهیخته کشور هستند، گفت: هدف ما باید این باشد که به مرزهای دانش در جهان دست پیدا کنیم و این وظیفه دانشجویان است.

وی افزود: آینده کشور را دانشجویان می‌سازند و ما در تمامی زمینه‌ها دست نیاز و کمک به سوی شما جوانان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی دراز می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تلاش کنیم که علم و دانش مان به سود جامعه باشد؛ هدف ما باید شناسایی نیازهای بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیر لازم در حوزه تولید دارو و غذا صورت گیرد.

وی بیان کرد: هر کشوری باید نخبگانش را ارج نهد و از دانش آنها به سود مملکت بهره جوید، در عین حال باید بهترین امکانات و شرایط را برای فعالیت آنان مهیا کند که این موضوع مهم ترین راهکار ماندگاری نخبگان است.

وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به مردم کشورمان تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم، به طور حتم مسائل کشورمان حل و فصل خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر انجام پژوهش‌ها و مقالات کاربردی، گفت: پژوهش‌ها را باید با نیازهای کشور منطبق کنیم.

ظفرقندی همچنین در حاشیه این المپیاد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیازهای کشور تطبیق دهیم و فارغ التحصیلان را برای مناطق محروم استفاده کنیم.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی، پیوست‌های دوگانه، تامین بودجه برای آموزش و تامین استاد و نیروی انسانی برای آموزش دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

ظفرقندی به مشکلات دستیاران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و آیین نامه‌ها در مورد دستیاران مربوط به دوران گذشته است که ما در اولین اقدام بازبینی آیین نامه ها را خواهیم داشت تا شرایط برای دستیاران تسهیل شود و مشکلات آن‌ها در دوره دستیاری و همچنین شروع به کار آن‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/