تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777594
شناسه : 3777594
تاریخ :
آتش بس با اشغالگران بدون شروط چهارگانه ممکن نخواهد بود اقتصاد ایران: گروه‌های فلسطینی حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان در غزه در بیانیه مشترکی بار دیگر بر شروط چهارگانه خود برای آتش‌ بس با اشغالگران تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین روز چهارشنبه نشستی دوجانبه در غزه در سایه نبرد طوفان الاقصی و تحولات نسل کشی اشغالگران در غزه و جنگ در کرانه باختری برگزار کردند.

پایگاه قدس پرس چهارشنبه شب گزارش داد که جمعی از اعضای دو جنبش فلسطینی مقاومت در جریان این نشست با بررسی دستاوردها و تحولات جاری جنگ اشغالگران نازی علیه مسئله فلسطین و پاکسازی نژادی در غزه و کرانه باختری با صدور بیانیه‌ای به این نشست پایان دادند.

در مقدمه این بیانیه مشترک، دو جنبش مقاومت فلسطینی درودها و تمجید خود را به ملت و مقاومت فلسطینی تزلزل ناپذیر و پایدار در غزه، کرانه باختری، قدس اشغالی و شهدا و مجروحان و اسرای دربند در داخل اراضی اشغالی ضد اشغالگران ابلاغ کردند.

در این بیانیه به حق مشروع ملت فلسطین در مقاومت به عنوان حق مشروع آنان طبق اصول مصرحه در میثاق‌ها و عرف بین المللی تصریح شده و نبرد طوفان الاقصی را نتیجه طبیعی خواست ملت و مقاومت فلسطینی در مقابله با تجاوز مستمر دشمنان به حقوق و خاک فلسطینی بیان کردند.

جنبش حماس و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه مشترک خود با بیان اینکه در فردای پایان جنگ در غزه، ملت فلسطین فصل الخطاب و حق درباره تعیین سرنوشت خود در میز مذاکرات میان گروه‌های ملی خواهند داشت و هر نیروی سیاسی خارج از این چارچوب ملی به مانند نیروی اشغالگر با آنان برخورد خواهد شد و جایگاهی در سرزمین فلسطین نخواهند داشت.

در این بیانیه تاکید شده است که توافق آتش بس با اشغالگران صهیونیستی بدون تحقق خواسته‌های ملت فلسطین از جمله توقف کامل حملات فراگیر علیه فلسطینیان، عقب نشینی کامل از نوار غزه، پایان دادن به محاصره، بازسازی غزه، اجرای جدی شروط مبادله اسرا امکان پذیر نخواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: اجرای مفاد مصرحه در توافق انجام شده موسوم به توافق پکن و توافقات پیشین گامی اساسی برای احیای نظام سیاسی فلسطینی و اصلاح و تقویت سازمان آزادی فلسطین خواهد بود تا این سازمان به جایگاه طبیعی خود در تحقق پایه‌های حاکمیت ملت فلسطینی به مسائل خود در تحقق خواسته‌های ملی در آزادی، استقلال و نظام حاکمیتی دست یابند.

این بیانیه بر ضرورت حمایت از وحدت گروه‌های سیاسی داخلی فلسطینی و مقابله با دستانی آهنین ضد توطئه گران و اخلالگران داخلی و خارج از قانون و اصول و باورهای ملت فلسطینی تاکید کرد و حمایت از همه نهادهای حامی حقوق فلسطینی و برخاسته از پایگاه مردمی را وظیفه ملی خود خواند.

این بیانیه همچنین در پیامی به مبارزان فلسطینی و جوانان مقاوم در سرتاسر کرانه باختری بر ضرورت به کارانداختن همه امکانات در بسیج نیروها در حمایت از ملت فلسطینی در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی، کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی در مواجه با اشغالگران تاکید کرد.

و مبارزه با اشغالگران را یگانه راه در توقف تجاوز و نسل کشی جمعی ضد ملت و مقابله با نقض حقوق حقه فلسطینیان عنوان کرد.