تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777571
شناسه : 3777571
تاریخ :
مترو و اتوبوس هفته اول مهر برای دانش‌آموزان تهرانی رایگان شد اقتصاد ایران: مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از رایگان شدن مترو و اتوبوس در هفته اول مهر ۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان تهرانی همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی گلشنی عصر چهارشنبه در گفت وگویی گفت: رایگان‌سازی حمل و نقل عمومی در مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و شناورسازی ادارات در روزهای آغازین سال تحصیلی در دستور کار جدی ستاد استقبال از مهر شهرداری تهران قرار گرفته به همین منظور تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه رایگان‌سازی حمل و نقل عمومی در مهر ماه برای دانش‌آموزان در ابتدا باید در شورای ترافیک تهران بررسی شده و پس از آن در شورای شهر به تصویب برسد، گفت: البته شورای شهر مجوزی برای رایگان کردن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان در هفته اول مهر ماه در راستای تسهیل در تردد دارد اما به دنبال افزایش یک ماهه رایگان شدن سفرهای دانش‌آموزان هستیم که باید مجوز آن را از شورای شهر گرفته شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران همچنین در مورد سرانجام شناورسازی ساعت کار ادارات همزمان با آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: شناورسازی ساعت کار ادارات بر اساس مصوبه ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود و در شورای ترافیک استان تهران نیز مصوب شد که این مساله در همه دستگاه‌ها، اجرایی شود و استانداری نیز باید بر اجرای این مصوبه تاکید و بر این مهم نظارت داشته باشد و در مورد شناورسازی ساعات کاری ادارات در شهرداری تهران نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

گلشنی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای پوشش آغاز سال تحصیلی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۱۵۰ دستگاه اتوبوس با آغاز سال تحصیلی جدید در خطوط فعال خواهند شد و همچنین ۲۴۰۰ دستگاه کارت‌خوان در ایستگاه‌های اتوبوس نیز نصب شده است.

‌آمادگی ۶۰ هزار تاکسی برای پوشش سفرهای مهر دانش‌آموزان

گلشنی با اعلام آمادگی ۶۰ هزار تاکسی برای پوشش سفرهای مهر دانش‌آموزان افزود: همچنین برای خطوط مترو و واگن‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران تصمیماتی گرفته شده تا در این ایام بتوانند به بهترین شیوه خدمات به همه دانش‌آموزان تهرانی ارائه دهند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه اورهال واگن‌های مترو نیز به صورت دوره‌ای در حال انجام است، تاکید کرد: باز تعمیر واگن‌های مترو تهران اکنون در حال انجام است و همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سرفاصله حرکت قطارهای مترو در اول مهر نیز کاهش می‌یابد.