تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777566
شناسه : 3777566
تاریخ :
برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه معلولان در مرکزی اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:جشنواره بازی های بومی و محلی با هدف توسعه ورزش و نشاط اجتماعی ویژه افراد دارای معلولیت مناطق روستایی این استان برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: در راستای ابلاغ تقویم و آئین نامه فنی جشنواره ورزش و بازی‌های بومی و محلی سال جاری از سوی دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و در راستای توسعه بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولین شناسایی شده، جشنواره ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این مسابقات در سطح استانی و با حضور معلولین شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و ذهنی به مرحله اجرا در می‌آید.

حسین آبادی گفت: ورزشکاران در این جشنواره در رشته‌های دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و لی لی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی یکی از رویکردهای بهزیستی است که احساس عزت نفس، خودباوری و کرامت انسانی را به افراد بازگرداند و در موضوع معلولیت‌ها نیز هدف از برگزاری این جشنواره‌ها ایجاد فرصت و حس خودباوری و توانمندسازی در افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: هدف غایی سازمان این است که معلولان با ابزار ورزش به حس خودباوری برسند و به جامعه باز پیوند بخورند.

حسین آبادی گفت: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده و از دیگر الزامات افراد شرکت کننده در مسابقات اینکه باید دارای تاییدیه کمیسیون ICF باشند.

وی افزود: این جشنواره در ۲۵ شهریورماه سال جاری در سالن ورزشی واگن پارس مپنا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت ورزش‌های روستایی عشایری بومی و محلی استان برگزار می‌شود.