تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777563
شناسه : 3777563
تاریخ :
امضای تفاهم‌نامه تجاری بین اتاق‌های بازرگانی ایران و عمان اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه تجاری بین اتاق‌های بازرگانی ایران و عمان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور هیئتی از اتاق بازرگانی عمان بیان کرد: اعضای اتاق بازرگانی عمان در چهار روزی که در خوزستان بودند از نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان‌های اهواز، آبادان و خرمشهر و شهرک‌های صنعتی، بنادر، واحدهای تولیدی و مناطق آزاد بازدید داشتند.

وی افزود: این هیئت تجاری توافق خوبی در شهرک صنعتی خرمشهر داشتند، با شرکت‌های فولادی مذاکراتی داشتند و در حوزه گردشگری برنامه‌های خوبی دارند؛ با توجه به روابط و مناسبات خوبی که با کشور عمان داریم خدمات فنی، مهندس، پزشکی و بازرگانی بین دو کشور باید رونق گیرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه خوبی هم بین اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی عمان به امضا رسید و امیدواریم این مراودات منجر به افزایش صادرات از خوزستان به عمان شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سال گذشته ۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال در نظر داریم این رقم را به بیش از هفت میلیارد دلار برسانیم که این امر موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید می‌شود.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: انشاالله اینگونه توافقات را با عراق و دیگر کشورهای منطقه داشته باشیم و نمایشگاه دائمی به صورت متقابل با این کشورها دایر کنیم.