تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3777560
شناسه : 3777560
تاریخ :
اختصاصی|پیشنهاد احمدیان برای ائتلاف بریکس علیه تحریم‌ها اقتصاد ایران: امنیت اقتصادی و مقابله با تحریم امنیت انرژی، امنیت غذایی، امنیت مالی، امنیت اقتصادی، امنیت دریایی، همچنین امنیت فرهنگی، امنیت روانی، امنیت سایبری، امنیت زیست محیطی، امنیت بهداشتی و در مجموع امنیت بین‌المللی نیازمند همکاری مشترک بریکس است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، احمدیان نماینده مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه در نشست مشترک نمایندگان عالی رتبه امنیتی کشورهای بریکس و کشورهای جنوب از آنها تقاضا کرد که به هر نحو ممکن برای پایان دادن به این ظلم و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی کمک نمایند و گروهی از بریکس مامور پیگیری آتش بس در غزه شوند.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: نظام بین الملل در مسیر گذار از نظام تک قطبی به سمت جهانی عادلانه تر و ظهور نظامی چند قطبی و مشارکتی است و این نظم و هندسه ی جدید قدرت مرهون بیداری و مبارزات ملت ها و رهیافت هوشمندانه ی دولت هایی است که در این مسیر گام برداشته و روز به روز مسیر را برای نظمی مبتنی بر عدالت امنیت و پیشرفت هموار می سازند.

احمدیان افزود: افول قدرت هژمونی و جاه طلبی آمریکا در مناطق مختلف جهان و شکل گیری بلوکهای جدید قدرت در قالب فرمت هایی همچون سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس نوید بخش فصل تازه ای در روابط بین کشورها و آینده ای بهتر را می دهد و استقبال بسیاری از کشورها برای عضویت در بریکس و رشد چشم گیر بریکس در دوره ی کوتاه تأسیس آن شاهدی بر این مدعاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه گفت: البته در میان متحدان آمریکا هم هستند کشورهایی که تمایل خود را به جهانی چند قطبی نشان داده اند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص هایی همچون نرخ تولید ناخالص داخلی رشد اقتصادی و تعداد جمعیت در کنار جغرافیا و ژئوپلیتیک خاص بریکس و از همه مهمتر نقشی که بریکس می‌تواند در صلح و امنیت بین الملل ایفا نماید مجموعه ی ظرفیت های درونی بریکس است که بی شک آن را به گروهی قدرتمند تبدیل ساخته است. بی شک این ظرفیت برای برقراری ارتباط با سایر کشورها خصوصا کشورهای جنوب بیش از پیش فراهم است و این اجلاس گامی مهم در این مسیر است.

احمدیان با اشاره به اینکه امنیت بستر و زیرساخت هر نوع پیشرفت حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، تاکید کرد: متاسفانه سال‌هاست که شاهدیم ساختارها و نهادهای موجود توسط آمریکا و متحدان وی به گروگان گرفته شده و نه تنها کفایت لازم برای برقراری صلح و ثبات پایدار در جهان را از دست داده‌اند بلکه از راهبرد آمریکا برای توسعه تروریسم، تحریم و ایجاد تنش در سطح جهان بکار گرفته اند. در این فضا باید طرحی نو در انداخته شود.

مقام ارشد امنیتی ایران با پیشنهاد ائتلاف بریکس علیه تحریم‌ها، گفت: امنیت اقتصادی و مقابله با تحریم امنیت انرژی، امنیت غذایی، امنیت مالی، امنیت اقتصادی، امنیت دریایی، همچنین امنیت فرهنگی،امنیت روانی، امنیت سایبری، امنیت زیست محیطی، امنیت بهداشتی و در مجموع امنیت بین المللی نیازمند همکاری مشترک بریکس و کشورهای جنوب برای تغییرات ساختاری و تشکیل هرچه سریعتر نهادهای کارآمد و به روز و مبتنی بر نظم جدید است از جمله ائتلاف ضد تحریم بنای ایجاد امنیت اقتصادی، تجاری، مالی و نظارت مالی مانند پولشویی و حکمرانی داده مستقل و غیر سیاسی باشد.

وی با اشاره به ظلم صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم نوار غزه تاکید کرد قریب به یک سال است باند جنایتکار و تروریست حاکم بر سرزمین های اشغالی فلسطین با حمایت آمریکا و برخی از دولت های غربی، ده ها هزار غیر نظامی از کودک و زنان تا پیران و جوانان را به خاک و خون کشیده و علاوه بر ترور دولتی را که راهبرد خود قرار داده است، بی اعتناء به مطالبات جامعه جهانی صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را در معرض خطر قرار داده است. نمونه های این جنایات در خان یونس، الجلیل و بیمارستان معمدانی پیش چشم جهانیان است.

علی اکبر احمدیان همچنین از مقامات عالی رتبه امنیتی حاضر در نشست تقاضا کرد به هر نحو ممکن برای پایان دادن به این ظلم و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی کمک نمایند و ضمن درج محکومیت این رژیم در بیانیه ی پایانی، گروهی از بریکس مامور پیگیری آتش بس دائم، خروج کامل نظامیان رژیم اشغالگر از غزه و کرانه باختری و تبادل اسرا با زندانیان فلسطینی و پایان دادن به این جنایات گردند.

انتهای پیام/