تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777552
شناسه : 3777552
تاریخ :
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) رحلت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت اقتصاد ایران: رشت- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

قال رسول الله صلی الله علیه وآله: إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیء.

خبر ارتحال غم انگیز مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محفوظی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

آن مرجع وارسته و استاد اخلاق مسلط در مباحث معقول و منقول با سابقه‌ای طولانی در تدریس و تربیت شاگردان حوزه، آثار و تألیفات بسیاری از خود بجای گذاشت و عمر شریف خود در ترویج شعائر اسلامی، فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام صرف نمود.

آن فقیه فرزانه قبل از پیروزی انقلاب در همراهی و یاری امام و امت بسیار فعال بود و بارها زندانی شد و بعد از پیروزی انقلاب به نمایندگی امام با حضور در دانشگاه‌ها، عضویت در جامعه مدرسین، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و عرصه‌های مختلف، همواره همراه و پشتیبان ولی فقیه و در بسیاری از عرصه‌های حساس مانند رسیدگی به مشکلات نیازمندان اعم از طلاب و عموم مردم مؤثر و تلاش‌های فراوانی داشت.

اینجانب ضایعه فقدان آن استاد بزرگ و مرجع خلیق و خدوم را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجمقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلیدحفظهم الله، حوزه‌های علمیه و شاگردان و علاقمندان و بیت شریف ایشان خصوصاً مردم شریف و مؤمن استان گیلان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاه حضرت حق جل جلاله برای روح بلند آن فقید سعید، علوّ درجات و حشر با موالیانش و برای همه متعلقین و بازماندگان خصوصاً فرزندان مکرم و گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.