تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777548
شناسه : 3777548
تاریخ :
استاندار گیلان با صدور پیامی رحلت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی استاندار گیلان طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم.
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

درگذشت عالم پارسا و متقی و مبارزی مجاهد آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی گیلانی (رضوان‌الله تعالی علیه) موجب تآلم وتاثر فراوان گردید.

آن حکیم صالح و عارف سالک و فقیه صمدانی با حضور مؤثر و مجاهدانه خود در عرصه‌های اخلاق، علم، تعلیم و تربیت طلاب و نفوس مستعده و نشر معارف الهی و پذیریش مسئولیت‌های مختلف در خدمتگزاری به آحاد جامعه، الگویی کامل و قابل احترام بود و خدمات شایانی از خود به یادگار گذارد.

فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به جامعه اسلامی، خصوصاً به حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و به مردم ولایتمدار و عالم پرور گیلان و رودسر، علما و روحانیت معزز، خاندان مکرم، ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه گرانقدر و عالم سلیم النفس رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل توأم با سعادت و سلامتی مسالت دارم.

به همین مناسبت یک روز عزای عموی در استان گیلان اعلام می‌گردد.

شایان ذکر است برنامه‌ها و مراسم سوم و پاسداشت مقام شامخ آن عالم وارسته متعاقباً از سوی مجاری ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.