تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777537
شناسه : 3777537
تاریخ :
طرح ۷ ساله شدن شورای شهر باعث کاهش هزینه‌های مضاعف می شود اقتصاد ایران: قزوین- رئیس شورای استان قزوین گفت: طرح طرح ۷ ساله شدن شورای شهر باعث کاهش هزینه‌های مضاعف از کشور می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد بابایی در گفت‌گو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب طرح طرح ۷ ساله شدن شورای شهر ششم و ارسال دوباره آن به مجلس اظهار کرد: این مصوبه در صورت تصویب مراجع بالادستی از جمله مجلس و شورای نگهبان می تواند به کاهش هزینه‌های مضاعف در کشور کمک کند.

وی افزود: در طی چند ماه در کشور سه انتخابات مهم و سنگین برگزار شده و از این جهت برگزاری یک انتخابات بزرگ در فاصله یکسالگی این انتخابات طبیعتاً چالش های بزرگی را به همراه دارد.

رئیس شورای استان قزوین ادامه داد: برگزاری انتخابات هزینه های زیادی دارد و با ۷ ساله شدن این دور شورای شهر می توان بخشی از هزینه های اضافی را کم کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون انتخابات شورای شهر باید با انتخابات ریاست جمهوری همزمان برگزار شود، ادامه داد: مجلس انتخابات آتی شورای شهر را ۳ ساله اعلام کرده تا انتخابات شورای هشتم و ریاست جمهوری پانزدهم همزمان برگزار شود.

بابایی ادامه داد: نظر شورای عالی استان ها بر این است که این دور از شورا ۷ ساله شود تا انتخابات شورای شهر هفتم و ریاست جمهوری پانزدهم به طور همزمان برگزار شود.

وی اضافه کرد: پیش از این هم سابقه تمدید دوره خدمتی شورای شهر سابقه داشته و در یک دوره برای همزمانی انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، شورای شهر چهارم ۶ سال به کار خود ادامه داد.

بابایی بیان کرد: سه ساله شدن شورای هفتم عملاً قدرت برنامه ریزی را از شورای شهر آینده خواهد گرفت و شورای شهر و روستا و بالطبع شهرداران و دهیاران توانایی برنامه ریزی بلند مدت را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که مجلس به طور منطقی با این موضوع برخورد کرده و شاهد تمدید دوره شورای شهر ششم باشیم.

با توجه به مصوبه شورای عالی استان ه طرح ۷ سله شدن خوب است

چندین دوره انتخابات داشتیم

هزینه های هنگفتی شده و در ابتدای کار هستیم

فشار مظاعفی بر مردم و دولت وارد می شود