تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777536
شناسه : 3777536
تاریخ :
بازگشایی مدارس، شروع یک سفر تربیتی بسیار مهم برای دانش آموزان است اقتصاد ایران: همدان ـ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس، شروع یک سفر تربیتی بسیار مهم برای دانش آموزان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم‌زاده در نشست مشترک شورای معاونین استان همدان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق که بامحوریت پروژه مهر در سالن زنده یاد موحدی اداره کل برگزار شد، اظها: کرد خوشبختانه مهرماه و بازگشایی مدارس امسال مصادف است با میلاد بهترین خلق خدا، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سالی پر از خیروبرکت برای دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های عزیز باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس، شروع یک سفر تربیتی بسیار مهم برای دانش آموزان است، افزود: بازگشایی مدارس صرفاً یک کار اداری-اجرایی نیست، اینکه ما درهای مدارس را باز کنیم و دانش آموزان به کلاس بیایند و سال تحصیلی را شروع نمایند؛ بلکه بازگشایی شروع یک سفر تربیتی بسیار مهم برای دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه‌، کشور است.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که نگاه ما به بازگشایی مدارس، نگاه به یک رویداد تربیتی، آموزشی، فرهنگی، اجرایی و اداری باشد؛ اگر چنین نگاهی داشته باشیم از حیث آماده‌سازی و آمادگی‌ها فقط تمرکزمان بر روی ابعاد فیزیکی مدرسه نخواهد بود و به این توجه خواهیم کرد که برای اول مهر چقدر خودمان، مدیران و معلمان عزیز برای رویارویی با این رویداد مهم آمادگی لازم را داریم.

وی با بیان اینکه تربیت فرآیندی اجباری نیست و سیر حرکت انسان‌ها به سوی خدا یک سیر ارادی-اختیاری است، عنوان کرد: تربیت یعنی فرایند ارزش بخشیدن به انسان‌ها، که اگر این احساس را در دانش آموزان ایجاد کنیم آنها را در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی بیمه کرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ماحصل پروژه مهر و بازگشایی مدارس باید این باشد که وقتی دانش آموز ما (خصوصاً کودکان) پا به دوران مدرسه می‌گذارند، وارد یک محیط تربیتی امن، سالم، با نشاط و پویا بگذارند؛ طوری که در آنها احساس تعلق ایجاد شود و به واسطه این پذیرفته شدن و احساس تعلق، آماده فراگیری و یادگیری علم و همچنین کسب رفتارهای مناسب باشند.