تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3777532
شناسه : 3777532
تاریخ :
حریف هندبالیست‌های نوجوان ایران در قهرمانی آسیا مشخص شد اقتصاد ایران: ملی‌پوشان نوجوان هندبال ایران پس از برتری مقابل میزبان مسابقات قهرمانی آسیا، در آخرین دیدار خود برای کسب سهمیه جهانی به مصاف تیم بحرین خواهند رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هندبالیست‌های ایران برای رسیدن به سهمیه جهانی باید در بازی در رده پنجم ششمی آسیا به مصاف بحرین رفته و در صورت برد مقابل این تیم قدرتمند، صعود خود به آوردگاه جهانی ۲۰۲۵ اسلوونی را قطعی کنند.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران پس از انجام بازی عصر امروز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه مقابل میزبان این دوره از بازی‌ها یعنی اردن و عبور از سد این تیم که از امتیاز کامل میزبانی برخوردار بود، موفق شد شانس خود را برای کسب سهمیه مهم حضور در آوردگاه جهانی ۲۰۲۵ اسلوونی حفظ کند.

هندبالیست‌های نوجوان برای کسب رتبه پنجم یا ششمی این دوره از بازی‌ها به مصاف بحرین، تیم سوم گروه مقابل، رفته و با توجه به صعود پنج تیم از قاره کهن به مسابقات جهانی در صورت پیروزی مقابل حریف خود سهمیه جهانی سال آینده را بدست خواهند آورد.

برهمین اساس، شاگردان آزاد منجیری در آخرین بازی خود عصر جمعه، ۲۳ شهریورماه، ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران آخرین دیدار خود را در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا برگزار خواهد کرد.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله یک چهارم نهایی قهرمان آسیا در بازی اول مغلوب کره‌جنوبی شد و در بازی دوم عربستان را متوقف کرد و در بازی آخر خود در این مرحله اردن میزبان را شکست داد.

در بازی نیمه نهایی این دوره نیز ژاپن با کره‌جنوبی و عربستان با کویت مصاف می‌کند. این چهار تیم با صعود به نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جهانی را نیز کسب کردند.

دهمین دوره مسابقات هندبال نوجوانان آسیا تا ۲۴ شهریور به میزبانی اردن ادامه دارد.