تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777483
شناسه : 3777483
تاریخ :
تبلیغ رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه است اقتصاد ایران: قم- مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تبلیغ را رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه برشمرد و گفت: تبلیغ حقیقی باید با فرهنگ جامعه پیوست پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ اظهار کرد: تبلیغ به عنوان رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه شناخته می‌شود و می‌بایست گسترش و ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: تبلیغ حقیقی باید با فرهنگ جامعه پیوست پیدا کند و حوزه علمیه به عنوان پرچم داری این امر بایستی پیشرو آن باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: مقوله حکمت در واقع مضمون تبلیغ در حوزه علمیه است ضمن اینکه تبلیغ دین و شعائر اسلام دانش بنیان بوده و مبلغ باید این بن و پایه را درک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مبلغ باید دین را باور داشته و از آن دفاع کند ضمن اینکه در این امر باید با روحیه استدلال، روح تهاجمی و فعال داشت.

وی با تصریح بر اینکه کار مهم حوزه علمیه حل مساله، تربیت مبلغ و پاسخ به شبهه است، عنوان کرد: حوزه علمیه باید نگاه تبلیغ عمومی را صیانت کند و تبلیغ تخصصی در قلمروهای دیگر باید رشد کند و در درختواره علوم حوزوی به آن به طور ویژه توجه شده است.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: هنر و علم با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند و هنر نیز در تبلیغ ریشه دارد و رسالت مهم مبلغین تلاش برای نفوذ تبلیغ در هنرهای امروز بشر است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تبلیغ دین توأم با هنر کار بسیار مغتنم و ارزنده‌ای است، خاطرنشان کرد: آفاق وسیعی پیش روی حوزه علمیه است که وارد نشده‌ایم و این امر باید با ورود جوانان جهادی محقق خواهد شد ضمن اینکه ارتباط با جامعه هنری از ملزومات آن است.