تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3777468
شناسه : 3777468
تاریخ :
زلنسکی مدعی آماده سازی طرحی برای فشار به روسیه شد اقتصاد ایران: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نقشه او تحت عنوان «طرح پیروزی»، روسیه را به سمت پایان جنگ از طریق دیپماتیک سوق می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، زلنسکی امروز چهارشنبه اعلام کرد که «طرح پیروزی» او که می‌خواهد ماه جاری میلادی به جو بایدن همتای آمریکایی خود ارائه دهد، کی‌یف را قوی می‌کند و یک تاثیر روانی دارد که می‌تواند روسیه را به سمت پایان جنگ از طریق دیپلماتیک سوق دهد.

زلنسکی در جریان سخنرانی در رویداد سالیانه «پلتفرم کریمه»، بیان کرد این مهم است که کی‌یف این طرح را پیش از نشست دوم صلح در اوکراین به متحدان خود ارائه نماید.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه عنوان کرد: اگر شرکا از این طرح حمایت کنند، برای اوکراین آسان‌تر خواهد بود تا روسیه را مجبور به پایان جنگ کند.

وی همچنین توضیح داد: این طرح برای چیست؟ این یک راه برای تقویت جدی اوکراین است و به نظر من هم تاثیر روانی و هم سیاسی بر تصمیم روسیه برای پایان دادن به این جنگ خواهد داشت.
زلنسکی برای اولین بار ماه گذشته از این طرح صحبت کرد و گفت که می خواهد پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر با بایدن و دو جانشین احتمالی او در مورد آن صحبت کند.
انتظار می‌رود زلنسکی اواخر این ماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شود.

این در مقطع حساسی از جنگ رخ می‌دهد و نیروهای روسی به پیشروی در شرق اوکراین ادامه می‌دهند، درحالیکه نیروهای کی‌یف ماه گذشته حمله غافلگیرانه‌ای را به منطقه کورسک روسیه انجام دادند.

انتهای پیام/