تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777459
شناسه : 3777459
تاریخ :
لزوم حذف روش‌های سنتی مالیات در کردستان و الکترونیکی شدن آنها اقتصاد ایران: سنندج-بازرس کل کردستان برلزوم حذف روش‌های سنتی مالیات استانی و الکترونیکی شدن آنها تاکیدو گفت: چرخه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی باید کوتاه‌ و روندرسیدگی به پرونده‌های سال مالی به روزتر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی هواسی در ادامه برنامه‌های هفتگی با حضور در ادارات سطح استان با حضور در اداره‌کل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: برقراری عدالت مالیاتی لازمه پیشرفت استان است و قوانین معافیت مالیاتی ویژه اصناف خاص باید اصلاح شود.

بازرس کل استان کردستان در بازدید از این اداره به دیدار مستقیم با مردم و استماع مشکلات آنها پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، این ماه را نماد اتحاد امت اسلامی و منشأ فیوضات و برکات الهی دانست.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش وابستگی بودجه به نفت و توسعه درآمدهای غیرنفتی، حوزه مالیاتی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در نیل به این هدف دانست.

هواسی در ادامه با تاکید بر لزوم حذف روش‌های سنتی مالیات استانی و الکترونیکی شدن آنها، اظهار کرد چرخه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی باید کوتاه‌تر و روند رسیدگی به پرونده‌های سال مالی به روز شود.

بازرس کل کردستان در خصوص روند مالیات ستانی افزود: عدالت در بخش ممیزی مشاغل و شرایط آنها رعایت شود به طوری که کارفرمایان و کارآفرینان که متولی ایجاد اشتغال هستند نباید با مشاغل پردرآمد فردمحور در یک کفه ترازو قرار گیرند.

هواسی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی بخصوص در بخش معادن افزود: این معافیت‌ها در راستای بازگرداندن منابع مالی و سرمایه به استان‌های کم برخوردار وضع شده در حالی که تعدادی از معادن با تراکنش‌های چندین همتی در استان فعال هستند که از پرداخت مالیات معاف و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند.

وی تاکید کرد: باید این قانون راهی برای جلوگیری از سوءاستفاده معادن پردرآمد از جمله معادن فلزات گرانبها باشد.

بازرس کل کردستان در ادامه از اقدامات قابل توجهی امور مالیاتی در حوزه تغییر پایانه‌های فروش تقدیر و رعایت چارچوب اطلاعاتی در فرآیند مالیات ستانی، شناسایی فرار مالیاتی و پولشویی، ارتباط با بانک‌ها و کنترل حساب‌های با موجودی بالا را مهم و حائز اهمیت دانست.

هواسی در پایان با اشاره به مغفول ماندن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مرزی و بالقوه استان جهت افزایش درآمدهای مالیاتی استان و خواستار برنامه ریزی و اهتمام بیشتر مسؤولان در این مقوله شد و ضمن تشکر از پرسنل اداره کل امور مالیاتی از آمادگی بازرسی کل استان کردستان برای همفکری و کمک به افزایش درآمدهای مالیاتی استان در قالب تشکیل جلسات کمیسیون علمی تخصصی و مشترک خبر داد.