تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777407
شناسه : 3777407
تاریخ :
پیگیری رئیس جمهور از عراقی ها برای رفع موانع مالی ناشی از تحریم اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: رئیس جمهور در سفر به عراق مسائل مالی و تحریم‌هایی که علیه ایران در عراق اعمال می‌شود را دنبال می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالامیر ربیهاوی درباره سفر رئیس جمهور به عراق در یک برنامه خبری، گفت: رئیس جمهور کشورمان در سفر به عراق و استان‌های مختلف این کشور از جمله بغداد موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور را دنبال می‌کند و در کنار بررسی این مسائل دیدارهایی را با رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات ارشد کشور عراق دارد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در این سفر حدود ۱۴ سند توسط مقامات دو کشور به امضا رسید که در بین آن اسناد اقتصادی از جمله سند همکاری وزارت کار کشورمان با وزارت کار عراق، سند همکاری مناطق آزاد بین دو کشور و سند همکاری اتاق‌های بازرگانی نیز وجود داشت.

وی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور کشورمان با فعالان اقتصادی ایرانی در عراق دیدار دارد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه انتقال مسائل و مشکلات مربوط به تجار ایرانی، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی ایران در عراق است که مقرر شد راهکارهایی از سوی کارشناس اقتصادی ارائه شود.

ربیهاوی بیان کرد: یکی از مباحثی که در این نشست دنبال می‌شود موضوع خدمات فنی و مهندسی است. انشاالله رئیس جمهور در دیدار با مقامات کشور عراق مشکلات فعالان این حوزه را به مسئولان و مقامات عراق انتقال دهد.

وی افزود: عراق دومین شریک تجاری ایران است و به لحاظ صادرات برای ایران بسیار دارای اهمیت است و امیدواریم که سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد،

ربیهاوی بیان کرد: در جلسه امروز رئیس جمهور با فعالان اقتصادی ایرانی قرار است موانع مالی و تحریم‌هایی که علیه ایران در عراق اعمال می‌شود پیگیری و راهکارهایی ارائه شود و این مسائل و راهکارها به مقامات ارشد دولت عراق انتقال داده شود، تا این مشکلات حل و فصل شود.