تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3777391
شناسه : 3777391
تاریخ :
سهم ۲.۸درصدی ایران از ظرفیت صنعت پتروشیمی جهان اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲.۸درصد از ظرفیت پتروشیمی جهان و حدود ۲۸درصد ظرفیت این صنعت در منطقه سهم ایران است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی در افق برنامه هفتم توسعه افزایش چشمگیری می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی،معاون وزیر نفت در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه صنعت پتروشیمی صنعتی آینده‌ساز، ارزش‌آفرین و تحول‌ساز برای دانش‌های فرایندی و صنعت کشور است، اظهار کرد: این نمایشگاه مهم‌ترین نمایشگاه منطقه‌ای است و در دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید 10 میلیون تن انواع محصولات پلیمری و پلاستیکی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های شرکت صنایع ملی پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم توسعه این رقم به بیش از 18 میلیون تن می‌رسد، این نمایشگاه آوردگاهی برای همه تولید‌کنندگان بخش بالادست که مواد پلی‌اتیلنی، پلی‌پروپیلنی و سایر پلیمر‌ها و گرید‌ها و انواع تولید‌کنندگان پلاستیک است.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با اشاره به این که در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، حدود 290 شرکت خارجی و بیش از 500 شرکت خارجی حضور دارند، گفت: با دیپلماسی که در صنعت پتروشیمی انجام شده است، شرکت‌های خارجی متقاضی برای حضور در این نمایشگاه افزایش یافت.

شاهمیرزایی ادامه داد: تولیدکنندگان طی چهار روز تازه‌ترین دستاوردهای خود را در معرض عرضه متقاضیان قرار می‌دهند و اساساً ساختار و ظرفیت هم‌رسانی میان شرکای صنعت پتروشیمی در اینگونه نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران پلاست یک نماد و الگو موفق اقتصاد ارزش‌آفرین ایرانی است، بیان کرد: بخشی از نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان و نو‌آوری که با تحقیق و پژوهش به دانش تولید قطعات تازه دست پیدا کرده‌اند اختصاص یافته تا محصولات و دانش خود را عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پترشیمی با اشاره به اینکه یک درصد از جمعیت جهان در ایران است، افزود: هم‌اکنون بیش 2.8‌درصد از ظرفیت صنعت پتروشیمی جهان متعلق به ایران است درصورتی که ما پیش از انقلاب اسلامی در مجموع 6 مجتمع پتروشیمی را با وابستگی به دیگر کشورها ساختیم، اما امروز این صنعت وابسته تبدیل به یک صنعت خودکفا در طراحی، ساخت، اجرا، نصب کالا و راه‌ندازی شده است.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ظرفیت صنعت پتروشیمی حدود  97 میلیون تن است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های فشرده تا پایان امسال این میزان از مرز 102 میلیون تن عبور و تا پایان برنامه هفتم توسعه به حدود 133 میلیون تن می رسد و از لحاظ تعداد محصولات، کیفیت و توان فناوری پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام/