تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777383
شناسه : 3777383
تاریخ :
۵۰ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از طریق البرز رد مرز شدند اقتصاد ایران: کرج- استاندار البرز با اشاره به اینکه ۵۰ هزار تبعه غیرمجاز از طریق این استان رد مرز شدند، گفت: ساماندهی و مدیریت حضور اتباع در البرز در دستور کار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مجتبی عبداللهی با اشاره به آغاز سال تحصیلی بر ضرورت اجرای طرح استقبال از مهر تاکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه اکنون بیش از ۵۰ پروژه ساخت مدرسه در استان فعال است، مهر ماه امسال ۱۷ مدرسه به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص تأمین معلم در استان مانعی وجود ندارد.

عبداللهی گفت: در خصوص کتاب درسی، سرویس مدارس و سایر موضوعاتی که دغدغه این ایام بود، جلسات و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و جلسات رفع موانع در طول سال تحصیلی نیز در دستور کار است. همچنین در رابطه با آغاز سال تحصیلی و استقبال از دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز تدابیر لازم اتخاذ شده و روند اقدامات مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی از شهرداران به ویژه شهردار کرج خواست تا نسبت به مدیریت پروژه‌های عمرانی در معابر اصلی و پرتردد شهر مانند خیابان شهید بهشتی اقدام کرده و تسهیل عبور و مرور مردم و گره گشایی از ترافیک‌هایی که به واسطه این امر ایجاد شده را به جد در دستور کار داشته باشند.

ضرورت توسعه قطار شهری

این مسئول ضرورت توسعه قطار شهری کرج و تسریع در بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی و اضافه شدن رام قطار را مورد تاکید قرار داد.

استاندار البرز با اشاره به توزیع برق در استان و استماع گزارش مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، افزود: علاوه بر اینکه به دنبال ارتقای زیرساخت‌های تأمین و توزیع برق در استان هستیم، باید تمهیدات و تسهیلاتی نیز پیش بینی شود تا بخش خصوصی در راستای ایجاد مزرعه‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی برای تأمین برق خود اقدام کند.

وی در خصوص ساماندهی و مدیریت حضور اتباع در استان، افزود: با اطلاع رسانی صحیح باید با موضوع افغان هراسی مقابله کنیم چراکه روند ساماندهی اتباع در چارچوب قانون مشخص و در حال اجراست.

عبداللهی گفت: به طور مشخص با حضور اتباع خارجی مجاز بر مبنای قوانین مربوط به اتباع خارجی موضعی نداریم ولی اتباع غیرمجاز نیز مشمول قوانین مربوطه اعم از شناسایی، جمع آوری و ردمرز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در البرز ۲۷ هزار و ۹۱۵ اتباع غیرمجاز در ۵ ماهه امسال رد مرز شدند، افزود: طی سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از استان البرز طرد شده‌اند.

خروج ۲۵ هزار نفر از اتباع به صورت خودمعرف از البرز

استاندار البرز با اشاره به اینکه همچنین ۲۵ هزار نفر از اتباع از البرز به صورت خود معرف خارج شدند، گفت: البرز اولین استان کشور است که اطلس مشاغل را طراحی کرده و نیاز ورود فصلی اتباع با روادید ۳ ماهه را مشخص و اعلام کرده است.

وی افزود: البرز رتبه اول مقابله با اتباع خارجی غیرمجاز را در کشور کسب کرده و اشراف کامل اطلاعاتی کامل بر اتباع خارجی وجود دارد.

عبداللهی از مدیران استان خواست تا زمانی که در پست و مسئولیت قرار دارند با اهتمام و جدیت به مأموریت‌های خود رسیدگی کنند چراکه ما امانت دار این پست‌ها هستیم و تا آخرین لحظه مأموریت، تکلیف داریم که خدمتگزار مردم باشیم.

وی با اشاره به جلسه ایمنی راه‌های کشور که روز گذشته به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در این نشست مقرر شد که محدودیت تردد خودروهای سنگین از آزادراه تهران-کرج-قزوین اعمال شده و بار ترافیک وسایل نقلیه سنگین به آزادراه غدیر انتقال یابد.

استاندار البرز افزود: باید با تمام توان در خصوص ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌های استان تلاش کنیم چراکه علیرغم اقدامات کم نظیری که طی چند سال اخیر صورت گرفته، همچنان در این بخش با ضعف مواجه هستیم.

وی گفت: مولد سازی اموال دولت هم مورد تاکید دولت محترم چهاردهم نیز است و باید تعامل ویژه ای در این خصوص شکل گیرد.

در پایان این نشست از امیرحسین فرخنده فر دارنده مدال طلای المپیاد کامپیوتر، پارسا فرج پور دارنده مدال نقره المپیاد کامپیوتر و ابوالفضل مدیرروستا دارنده مدال برنز المپیاد اقتصاد با حضور استاندار البرز تقدیر شد.