تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777377
شناسه : 3777377
تاریخ :
تحویل ۱۰۷۴ کلاس درس تا نیمه مهر ماه در خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال ۲۲۰ فضای آموزشی، ورزشی با ۱۰۷۴ کلاس درس در خراسان رضوی تا نیمه مهر ماه تحویل خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شوشتری ظهر چهارشنبه در نشست خبری پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس اظهار کرد: مهر امسال مجهزتر و آماده‌تر از ۲ سال گذشته هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام کرده اند که طبق پیش بینی ما این آمار باید به یک میلیون و ۵۱۰ هزار ثبت نام برسد که به دلایل مختلف ممکن است هنوز انجام نشده باشد.

وی اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات تلاش می‌کنیم مهر را بدون هیچ چالشی شروع کنیم.

شوشتری بیان کرد: امسال علاوه بر اینکه تمام پروژه‌های آموزش و پرورش دو ماه زودتر اتفاق افتادند، امتحانات تابستانی مردودین نیز برخلاف سنوات گذشته که در شهریور اتفاق می‌افتاد، در مرداد ماه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بین ۴۵ تا ۴۷ درصد جمعیت دانش آموزی استان در مشهد ساکن هستند و علی رغم روند کاهشی مدارس دو شیفته هنوز در مشهد مدارس دوشیفته زیاد هستند. اما در بسیاری از مناطق ۴۷ گانه استان، مدارس دو شیفته نداریم، تراکم دانش‌آموزی بیشتر در حاشیه شهر و نواحی ۱، ۲، ۵، ۷ و تبادکان است.

وی آمار دانش آموزان اتباع خارجی را حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر عنوان کرد و شایعه بیشتر بودن تعداد اتباع پایه اول نسبت به دانش آموزان ایرانی را تکذیب کرد.

شوشتری یادآور شد: سال گذشته استان خراسان رضوی با ساخت ۲۱۷ فضا در رأس ساخت و سازهای کشور بود، امسال نیز ۲۲۰ فضای آموزشی، ورزشی با ۱۰۷۴ کلاس درس تا نیمه مهر ماه تحویل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح گفت: از آبان ماه سال گذشته هر هفته سه شنبه یک پروژه در آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد که از توفیقات بزرگ آموزش و پرورش استان است اما کمبود فضای آموزشی استان در مناطق پرتراکم هنوز نیاز به همدلی و همیاری دارد.

وی در رابطه با اجرای طرح شهید عجمیان ۲ که سال گذشته برای اولین بار و با موفقیت بسیار اجرا شد، گفت: این طرح، طرح نوسازی، بهسازی و شاداب سازی مدارس و محیط‌های آموزشی است که در تابستان توسط ۱۷۰ گروه جهادی و با کمک بسیج سازندگی و نیروهای جهادی انجام شد. این طرح از بهسازی ۹۰۰ مدرسه در سال گذشته به ۱۶۰۰ مدرسه در سال جاری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در زمینه رصد و بازرسی و پیگیری نحوه ثبت نام‌ها و رسیدگی به شکایات مردمی، تاکنون ۱۶۶۰ بازدید از مدارس انجام شده که همچنان نیز ادامه دارد و تاکنون مواردی بوده که با تذکر کتبی، لغو ابلاغ مدیران یا معرفی به هیئت تخلفات پیگیری شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ فضای ورزشی نیز با احتساب ۲۴ چمن مصنوعی، ۳ سالن ورزشی و ۳ استخر سرپوشیده با اعتباری بیش از سه هزار و دویست میلیارد ریال تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان و قابل بهره برداری می‌شود.

شوشتری تصریح کرد: برای انجام پروژه مهر تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بین مدارس توزیع شده است و در شروع مهر نیز سرانه دیگری برای آموزشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.