تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3777373
شناسه : 3777373
تاریخ :
ضربه امنیتی به دشمن با «پاسخ هوشمندانه و اثرگذار» انتقام هنیه اقتصاد ایران: بسیج دانشجویی هشت دانشگاه‌ تهران خطاب به مسعود پزشکیان نوشتند: «پاسخ هوشمندانه و اثرگذار»، ضربه امنیتی-نظامی پشیمان‌کننده‌ای در برابر خون شهید اسماعیل‌هنیه به دشمن وارد می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور و رئیس و رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشتند: اکنون که ۴۰ روز از شهادت آن مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، فرمانده خط مقدم نبرد با غده سرطانی و میهمانِ آسمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهید اسماعیل هنیه دبیر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در فلسطین می‌گذرد، خون این شهید درخت پربار مقاومت را در منطقه و در فلسطین اشغالی آبیاری کرده و رژیم اشغالگر صهیونیستی را رو به اضمحلال برده است‌. «پاسخ هوشمندانه و اثرگذار»، ضربه امنیتی-نظامی پشیمان‌کننده‌ای در برابر خون شهید اسماعیل‌هنیه به دشمن وارد می‌کند. تکمیل پازل قدرت و بازدارندگی، با یکپارچگی و پاسخ متحدانه محور مقاومت در ابعاد مختلف اتفاق خواهد افتاد که بیش‌از هرچیز عجز و ناتوانی رژیم در دفع حمله همه‌جانبه و پیام بی‌بدیلی برای رقم خوردن معادلات منطقه‌ای به نفع محور مقاومت را رقم خواهد زد.

متن این نامه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام‌علیکم

اکنون که ۴۰ روز از شهادت آن مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، فرمانده خط مقدم نبرد با غده سرطانی و میهمانِ آسمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهید اسماعیل هنیه دبیر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در فلسطین می‌گذرد، خون این شهید درخت پربار مقاومت را در منطقه و در فلسطین اشغالی آبیاری کرده و رژیم اشغالگر صهیونیستی را رو به اضمحلال برده است‌. رژیم پس از چندماه جنگ فرسایشی بر علیه مردم فلسطین نه‌تنها در وضع داخلی خود هیچ دستاوردی را تجربه نکرده است، بلکه با ریختن خون مظلومان غزه، جایگاه خود را در افکار عمومی بین‌المللی از دست داده است و امروز تمام وجدان‌های بیدار دنیا بر جنایتکاری رژیم و حمایت از غزه مقتدر و صبور تاکید دارند. دولت صهیونیستی، علاوه بر شکست در پروژه نابودیِ کاملِ حماس، امروز با فشارها و وضعیت نابسامان داخلی مواجه است که تمامی این عوامل در کنار یکدیگر معادلات را بر علیه آنها شکل داده و خود را رو به نابودی می‌بینند. رژیم جنایتکار اسرائیل در این نفس‌های آخر خود با «دستاوردسازی با ترور، پیشروی و تبلیغات» قصد بر کاهش فشارهای داخلی و تغییر معادلات به نفع خود را دارد که به نظر می‌رسد ترور شهید اسماعیل هنیه نیز اقدامی در جهت رقم خوردن این اتفاق بود.

جمهوری اسلامی، به عنوان میزبانِ شهید اسماعیل هنیه و بازیگر اصلی جبهه مقاومت در منطقه‌، برای شکست پروژه رژیم اسرائیلی در دستاوردسازی و تغییر معادلات به نفع خود، باید «پاسخی هوشمندانه و اثرگذار» را تدارک دیده و لحظه‌ای تردید در خون‌خواهی به خود راه ندهد.

«پاسخ هوشمندانه و اثرگذار»، پاسخی همه جانبه، بازدارنده، مقتدرانه و تمام عیار است که با درنظر گرفتن تمامی ابعاد و تمهیدات لازم، ضربه امنیتی-نظامی پشیمان‌کننده‌ای در برابر خون شهید اسماعیل‌هنیه به دشمن وارد کند و در برابر رژیمِ درحال احتضارِ صهیونیستی، موازنه قدرت را رقم زده و انتقام خون شهید اسماعیل‌هنیه را از این رژیم قاتل و جنایتکار رقم بزند.

اعتراضات داخلی رژیم و فشار افکار عمومی جهانیان به تنهایی راهگشای وضعیت فعلی جبهه مقاومت نمی‌باشند. ما در این برهه به یک پاسخ درخورد، متناسب و جبهه‌گشا نیاز داریم. پاسخی که معادلات را تغییر داده و این رژیم سفاک را مجبور به پذیرش صلح کند. والّا این جنایت‌کاران تا مجبور نشوند دست از خون‌ریزی و جنایت بر نمی‌دارند. پر واضح است که پاسخی اینچنین به جنابت رژیم صهیونیستی از کسی بر نمی‌آید؛ جز عمود اصلی خیمه مقاومت. به همین دلیل است که چشم تمام مستضعفین عالم از کودکان غزه گرفته تا دانشجویان شرقی و غربی به پاسخ جمهوری اسلامی ایران است.

«صلح‌طلبی و مسامحه»، در برابر رژیمی که نشان‌داده است با «عقب نشینی تاکتیکی» متوقف نخواهد شد، پیام ضعف و ناتوانی را مخابره خواهد کرد که موجب تغییرمعادلات به نفع رژیم خواهد شد.

بازخوانی نقش شهید امیرعبداللهیان در «عملیات وعده‌صادق» آن هم در شرایطی که مشروعیت حقوقی از تمامی جهات برای پاسخ و انتقام متقابل جمهوری‌اسلامی وجود دارد، نشان‌دهنده نقش مهم دستگاه دیپلماسی کشور در ایجاد همراهی و زمینه‌سازی در لایه‌های مختلف برای اقدامات پیش رو دارد. کنشگری فعالانه دستگاه دیپلماسی عمومی و سیاسی جمهوری‌اسلامی، در جهت مشروعیت‌بخشی و ایجاد زمینه‌های حقوقی در عرصه‌های بین‌المللی، وظیفه سنگینی است که بر دوش وزارت‌خارجه وجود دارد که با حضور افراد منفعل و با سابقه‌ای نه‌چندان درخور در رأس و بدنه وزارت‌امورخارجه رقم نخواهد خورد و موجب افزایش تبعات احتمالی می‌گردد.

در این میان آمادگی و ایجاد ظرفیت‌های امنیتی-نظامی-اجتماعیِ لازم برای مقابله با تبعات و اقدامات متقابل رژیم جنایتکار اسرائیل، نیز وظیفه و بار سنگینی است که بر دوش تمام دستگاه‌های مروبطه علی‌الخصوص دولت جمهوری اسلامی است‌. کنترل و مدیریت تنش‌های احتمالی پس از پاسخ احتمالی طرف مقابل در لایه‌های اجتماعی و اقتصادی، از جمله مسائلی است که در تحقق «پاسخی هوشمندانه» باید مورد توجه و دقت قرار بگیرد.

همچنین باید گفت که پاسخ بازدارنده، با همراهی و «پاسخ هماهنگ جبهه مقاومت» رقم می‌خورد. تکمیل پازل قدرت و بازدارندگی، با یکپارچگی و پاسخ متحدانه محور مقاومت در ابعاد مختلف اتفاق خواهد افتاد که بیش‌از هرچیز عجز و ناتوانی رژیم در دفع حمله همه‌جانبه و پیام بی‌بدیلی برای رقم خوردن معادلات منطقه‌ای به نفع محور مقاومت را رقم خواهد زد.

امید است انتقام خون رهبر مجاهد مقاومت فلسطین، ملت مظلوم فلسطین را به پیروزی نزدیک کند.