تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777367
شناسه : 3777367
تاریخ :
سرمایه‌گذاری خارجی برای اولین بار در شهرک صنعتی ۲ قوچان اقتصاد ایران: قوچان- مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان از سرمایه‌گذاری ۳ سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای عراق و افغانستان برای اولین بار در این شهرک صنعتی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی چوپانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مساحت شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ۲۸۷ هکتار بوده که ۱۱۰ هکتار آن آماده واگذاری است و حدود ۴۰ هکتار نیز تاکنون به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی واگذارشده است.

مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان از حضور یک سرمایه‌گذار عراقی و دو سرمایه‌گذار افغانستانی در این شهرک صنعتی خبر داد که در زمینه تولید سوسیس و کالباس، فلاکس و ظروف پلاستیکی ورود پیدا کردند و افزود: واحد تولیدی سوسیس و کالباس با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در مرحله تکمیل سوله است و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد که تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اگر به ظرفیت نهایی برسد اشتغال ۵۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید فلاکس را ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برشمرد که سرمایه‌گذار افغانستانی دیگر در مرحله خریداری زمین و دریافت مجوزها قرار دارد و تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار عراقی هم با ۶۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ظروف پلاستیکی واردشده است که هم‌اکنون اقدامات عمرانی تمام‌شده و در مرحله نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

چوپانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار انتظار دارد در قبال سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهد خدمات موردنیاز دریافت کند و برق یکی از چالش‌ها درگذشته بود، افزود: پست برق یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر بوده است که با تلاش‌های نماینده فعلی و سابق مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی به ثمر رسید و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ادامه داد: پس از تکمیل فیدرهای خروجی، پست برق به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی متصل خواهد شد که اعتبار این قسمت از پروژه پست برق حدود ۷.۵ میلیارد تومان است و پیمانکار مشغول کار بوده و تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی قوچان دارای ۱۰ حلقه چاه بوده و پیگیری برای انتقال آب از سد تبارک در حال انجام است، بیان کرد: برآورد اولیه این پروژه هم حدود ۸۰ میلیارد تومان است و وقتی زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز و… تأمین شود سرمایه‌گذار دیگر دغدغه‌ای برای حضور در شهرستان ندارد.