تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777358
شناسه : 3777358
تاریخ :
پیشرفت فیزیکی ۴۸.۵ درصدی قطار شهری کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- شهردار کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیریکی ۴۸.۵ درصدی قطار شهری کرمانشاه، گفت:۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص پروژه قطار شهری اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه از سال ۹۰ شروع شده اما طی این مدت با توجه به کمبود اعتبارات از طریق دولت پروژه پیشرفت متناسب با انتظارات شهروندان و دستگاه‌های اجرایی را نداشته است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تا کنون با توجه به رفع موانع بانکی پروژه قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت قرار گرفته و تا کنون عملیات اجرایی در فاز نخست حدود ۴۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در تونل منتهی به چهار راه مدرس نیز تا کنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده است و هم اکنون تونل قطعه یک از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهره برداری است.

شهردار کرمانشاه با اظهار رضایتمندی از پیشرفت پروژه قطار شهری، گفت: در ایستگاه‌های ابتدایی از بلوار طاق بستان حدود ۲ کیلومتر در ۲ خط مجزا ریل گذاری شده است و در تمام جهات درگیر کار اجرایی پروژه هستیم و فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه شامل هشت ایستگاه بوده که از مقابل خیابان ویلا این پروژه به صورت زیر زمینی تغییر پیدا می‌کند.

وی گفت: برای بهره برداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان لازم است که این رقم در صورت تحقق اعتبار دولت دریافت خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته و هم اکنون شاهد بهره برداری و حرکت قطار در زمان مقتضی خواهیم بود که در همین راستا این پروژه سهم بسزایی در بهبود حمل و نقل شهری خواهد داشت.

نوروزی با تاکید بر اینکه طول پروژه قطار شهری ۱۳ کیلومتر طراحی شده، بیان کرد: طول این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می‌کند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد و از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود ۷.۱ کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است.

شهردار کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به اعتبارات پروژه گفت: برای افتتاح کل پروژه فاز نخست اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با تأمین این اعتبار قطار حمل و نقل شهری خود را موظف به افتتاح پروژه تا پایان ۱۴۰۴ می‌داند که اعتبار کامل پروژه تا میدان فردوسی هشت هزار و سیصد میلیارد تومان بر آورد شده و این رقم با توجه به تورم سالیانه تغییر پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: پروژه قطار شهری در بخش‌های ریل گذاری، ایستگاه‌های هوایی، ایستگاه‌های زیرزمینی هفت و هشت، ساختمان قطار شهری با وسعت هفت هزار ۷۰۰ متر مربع به عنوان مرکز پایش الکترونیک قطار (o.c.c) در حال ساخت است که امید است این ساختمان نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد.