تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777349
شناسه : 3777349
تاریخ :
شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از تسهیلات صندوق حمایت از بیماران خاص اقتصاد ایران: سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: همه بیمه‌شدگان این سازمان در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ با هدف کاهش پرداخت از جیب این گروه از بیماران و با اختصاص اعتباری از سوی دولت در بودجه هر سال در سازمان بیمه سلامت با پوشش ۲۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج تشکیل شد و با افزایش پوشش بیماری‌های دیگر هم‌اکنون ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش حمایتی این صندوق صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند که هزینه ارائه خدمات به این بیماران از سوی دولت و از طریق سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

با پیگیری سازمان تأمین‌اجتماعی، بیماران خاص تحت پوشش این سازمان نیز از اعتبارات و تسهیلات این صندوق که از سوی دولت پرداخت می‌شود، قرار گرفته‌اند. سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان خواسته است در صورت ابتلاء به هر یک از بیماری‌هایی که تحت پوشش حمایتی این صندوق قرار گرفته، با مراجعه به پورتال معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی darman.tamin.ir و از طریق منوی "درخواست بیمه‌شدگان"، نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و بارگذاری مستندات شامل تصویر کارت‌ملی، شماره تلفن همراه بیمار، گواهی پزشک، تصویر گزارش‌های پاتولوژی، رادیولوژی، آزمایش‌های تشخیص طبی یا سایر مستندات مرتبط اقدام یا با مراجعه به واحد تأیید نسخه و تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان استان‌ها ضمن ارائه مستندات بیماری نسبت به تشکیل پرونده جهت نشاندار شدن اقدام کنند.

این سازمان همچنین اعلام کرده است امکان نشاندار شدن بیمه‌شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج مبتلا به دیابت، پرفشاری خون رتینوپاتی دیابتی، اوتیسم و ناباروری توسط پزشک معالج در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز فراهم شده است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، از جمله بیماری‌هایی که تحت حمایت مضاعف این صندوق قرار گرفته است می‌توان به هپاتیت، انواع سرطان، سیستیک فیروزیس، اوتیسم، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پیوند اعضا، بیماری‌های روانی مزمن، دیابت، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های مربوط به پارکینسون، آسیب‌های نخاعی، بیماری‌های متابولیک، تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس، نارسایی مزمن کلیه و..... اشاره کرد.

گفتنی است به منظور سهولت بهره‌مندی بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی از خدمات و تسهیلات این صندوق، امکان تبادل اطلاعات بیماران نشاندار که مشمول صندوق فوق‌الذکر هستند به شکل مکانیزه و با برقراری وب‌سرویس توسط واحد فناوری سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان بیمه سلامت فراهم شده است و در حال حاضر سهم بیمار بابت داروهای‏ مشمول صندوق حمایتی بر اساس ضوابط موضوعه پس از کسر سهم بیمه پایه و صندوق محاسبه می‌شود که این امکان در آینده برای تمامی خدمات تشخیصی / درمانی مشمول این صندوق محقق خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر علاوه بر تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه بیش از ۴۰۰۰ خدمت اعم از ویزیت، برخی از خدمات پاراکلینیکی، خدمات کار درمانی و برخی از داروهای ویژه بیماران خاص، تحت حمایت صندوق فوق قرار گرفته است.