تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777342
شناسه : 3777342
تاریخ :
خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا تنها مسبب وضعیت فعلی «برجام» است اقتصاد ایران: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: مسبب وضعیت فعلی «برجام»، خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از آن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز چهارشنبه به اظهارنظر پیرامون توافق سال ۲۰۱۵ میان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و ایران موسوم به «برجام» پرداخت.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص گفت که اگر برجام اکنون به قوت خود باقی می‌ماند، تمام نگرانی‌های موجود در مورد برنامه هسته‌ای ایران را از بین می‌برد.

«میخائیل اولیانوف» گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به دلیل سیاست کشورهای غربی به ویژه آمریکا به طور کامل اجرا نشد.

این دیپلمات در ادامه در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اضافه کرد: علت اصلی وضعیت فعلی برجام، موضوعی ثابت است؛ خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از آن، سیاست فشار حداکثری بر ایران و امتناع از نهایی کردن روند مذاکرات برای احیای برجام.

به گفته اولیانوف، در ماه ژوئن، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را تصویب کرد که توسط بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد شده بود و از ایران به دلیل همکاری ناکافی با آژانس انتقاد شد؛ در نتیجه ایران که «یک بار دیگر تحریک شده بود»، سانتریفیوژهای جدیدی را برای غنی سازی اورانیوم راه اندازی کرد.

این دیپلمات در پایان گفت: ما از مخالفان خود می‌خواهیم تا به سیاست‌های مخرب متوسل نشده و وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را تشدید نکنند؛ بلکه در رویکردهایی که منجر به بسته‌تر شدن فضا برای روند دیپلماتیک به منظور بازگرداندن برجام می‌شود، تجدید نظر کنند.