تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777297
شناسه : 3777297
تاریخ :
مقابله با تهدیدات فرهنگی با کمک جامعه ایثارگران میسر است اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقابله با تهدیدات فرهنگی با کمک جامعه ایثارگران میسر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم نریمانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تجلیل از دبیران و اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگری استان‌های البرز و تهران که در مجموعه ایثار ساوجبلاغ برگزار شد، خواستار استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایثارگران شد.

نریمانی خدمت را به عنوان افضل برنامه‌ها برای هر شخص بیان و اظهار کرد: وقتی شما توانستید جنگی که تمام دنیا برای ما ایجاد کرده بود را مدیریت کنید، پس امروز نیز می‌توانید خدمات خود را گسترده‌تر کنید.

نریمانی تأکید کرد: به دنبال تشکل‌های مطالبه‌گر هستیم و حرکت ایثارگران می‌تواند برای جامعه تأثیرگذار باشد و در تمامی عرصه‌های مدیریتی و با توجه به ظرفیت‌های کشور، باید برنامه‌ریزی شود تا تشکل‌ها وارد تمامی حوزه‌های مدیریتی شوند؛ از مبارزه با فساد تا حمایت از مردم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که الگو و سرآمد نداشته باشد نمی‌تواند زمینه‌های توسعه پایدار را دارا باشد، عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثار، قهرمان‌پروری است. ما اسطوره داریم، اما باید آنها را به‌خوبی بشناسانیم و تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم تبیین نقش این تشکل‌ها در جلوگیری از تهدیدات مذکور بیان کرد: دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر که از جامعه نخبگانی و فعال در عرصه‌های مختلف هستید، می‌توانید در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، تحکیم بنیاد خانواده، و بهبود و ارتقای آموزش، الگو و سرآمد باشید.

وی همچنین از توجه و تلاش ایثارگران در انتخابات گذشته که به سمت مردم رفتند و امکان حضور بیشتر مردم را فراهم کردند، قدردانی کرد.

نریمانی در ادامه بر کاهش فقر، توسعه‌یافتگی، کمک به محیط‌زیست، وحدت شیعه و سنی، و رسیدگی به مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: امروز همه دبیران مسئول هستند و باید به‌عنوان نمایندگان دبیران نمود داشته باشند. چراهایی که در جامعه از جمله فقر، بی‌عدالتی و دیگر مشکلات وجود دارد را شما باید مطالبه کنید و پیگیر باشید.

وی گفت: جامعه سه و نیم‌میلیون نفری ایثارگری در کشور نه تنها تهدیدی برای نظام نیستند، بلکه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صیانت و حفاظت از آن عمل می‌کنند و در هر مقطعی از زمان حضور مؤثری دارند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش اساسی در آینده‌پژوهی، شناسایی تهدیدات و تنویر، هدایت و کنترل افکار عمومی ایفا می‌کنند و عملکردی مشابه رسانه دارند. در زمانی که دشمن با تولید، توزیع و نشر اخبار به دنبال هدایت افکار عمومی است، شما به‌عنوان اعضای این تشکل‌ها تعهد و مسئولیت ویژه‌ای دارید.