تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777290
شناسه : 3777290
تاریخ :
نخستین جشنواره استانی «مثلگرافی» در ازنا برگزار شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - نخستین جشنواره استانی «مثلگرافی» در شهرستان ازنا با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جشنواره استانی بومی و تجسمی «مثلگرافی» با رقابت ۵۰ نفر از هنرمندان لرستان در شهرستان ازنا برگزار شد.

میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در آئین اختتامیه این جشنواره، گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در جامعهٔ ایرانی، بحث پیری جمعیت و کوچک‌شدن خانواده‌ها است که زبان هنر می‌تواند تأثیر بسزایی در مرتفع کردن این معضل داشته باشد.

وی گفت: این جشنواره با دو هدف بیان آسیب‌های پیری جمعیت و صدمات آن به خانواده از طریق تصویرگری ضرب‌المثل‌ها و نگهداری از فرهنگ‌های بومی که بخش‌های زیادی از آن در حال فراموش‌شدن هستند، برگزار شده است.

محتشم افزود: شهرستان ازنا، در نوآوری و ابداعات هنری، از شهرهای پیشتاز در استان است و پس از اتودهای نمایشی، این دومین جشنواره‌ای است که به ابتکار این شهرستان پی‌ریزی شده و پیگیری‌های لازم جهت ثبت آن به‌زودی به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در خصوص نحوه اجرای این جشنواره، گفت: پس از نام‌گذاری این برنامه، فرایند انتخاب ضرب‌المثل‌های بومی، با موضوع خانواده و جوانی جمعیت، با مشورت گروهی از هنرمندان با هدایت استاد بهرام سرلک آغاز و پس از جلسات متمادی، در نهایت، سه ضرب‌المثل مرتبط، انتخاب، و جهت تصویرگری در تکنیک‌های مختلف، در اختیار هنرمندان قرار گرفت که در نهایت با انتخاب هیئت داوران، نفرات و آثار برگزیدهٔ این جشنواره مشخص شدند.

محتشم، گفت: برگزاری این جشنواره از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوده و به‌زودی با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری ازنا، آثار منتخب بر روی برخی دیوارهای شهر، طراحی خواهند شد.

در ادامه این برنامه، استاد بهرام سرلک، پیش‌کسوت هنر لرستان، طی سخنانی که مورد استقبال حاضران واقع شد گفت: خدمت به فرهنگ بومی، از وظایف هنرمندان است که دستیابی به قله‌های موفقیت در این راه، تنها از راه ممارست و عشق‌ورزی به هنر به دست خواهد آمد.

وی از تمامی هنرمندان لرستانی خواست، همدل و همراه، تنها به فکر اعتلای فرهنگ و هنر استان لرستان بوده و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

در ادامه با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی، از هشت اثر برگزیده در دو ردهٔ سنی هفت تا پانزده سال و بالای پانزده سال تجلیل به عمل آمد.