تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3777270
شناسه : 3777270
تاریخ :
تاکید ایران و برزیل بر تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی اقتصاد ایران: دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه اجلاس مقامات امنیتی بریکس در سن‌پترزبورگ با "سلسو آموریم"، دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل دیدار و گفتگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، علی اکبر احمدیان، دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه رایزنی‌ها با مقامات بلندپایه سیاسی و امنیتی شرکت کننده در اجلاس امنیتی بریکس، بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل بر توسعه و تعمیق هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در زمینه اقتصادی و تجاری، علم و فناوری و صنایع پیشرفته و نیز همکاری در قالب گروه بریکس تاکید کرد.

احمدیان امروز با حضور در نشست  مقامات عالی امنیتی بریکس در سن‌پترزبورگ گفت: جهان در حال تغییر است و بریکس با جمعیت، وسعت، اقتصاد و قدرت خود می‌تواند مبتکر و مبدع ساختار امنیتی جدیدی در عرصه بین الملل برای کمک به نظم و امنیت جهان آینده باشد.

وی افزود: پیشنهاد مشخص من تاسیس ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان کمیسیون امنیتی بریکس و تغییر سازوکارهای همکاری مشترک در حوزه‌های صلح و امنیت بین‌الملل برای مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تروریسم، افراط گرایی، مواد مخدر، سو استفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و ماهواره‌ها و همچنین ناامنی دریایی، قاچاق انسان، فعالیت‌های غیر مجاز بیولوژیک، تهدیدات در فضای سایبر و نیز سازوکارهای انسانی مشترک برای ایجاد فرصت‌های فی مابین است.

احمدیان همچنین گفت: اعضای بریکس می‌توانند به موازات همکاری‌های اقتصادی، پایه گذار نظام امنیتی تازه‌ای در سطح جهان باشند تا از این طریق نقاط ضعف نظام امنیتی موجود را برطرف کنند.

احمدیان همچنین در این نشست اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق  بین روسیه و اوکراین مانند ابتکار چین و برزیل حمایت می کنند.

احمدیان پیشنهاد کرد بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به این صلح نماید.

انتهای پیام/