تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777265
شناسه : 3777265
تاریخ :
توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرهای لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرهای این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا داوری در نشست با «حمیدرضا صفری» عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهرها و روستاهای سراسر استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امانت کتاب و برگزاری ویژه‌برنامه‌های کتاب محور، جشنواره‌های استانی مختلفی مانند جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی، نمایش، برنامه‌های علمی و پژوهشی و… از جمله فعالیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان است و ما امسال شاهد رشد چشمگیری در زمینه جذب عضو به‌خصوص نوجوانان، امانت کتاب و… در استان بوده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان با اشاره به‌افتخار ثبت هشت جرم آسمانی توسط اعضای کانون، افزود: کسب رتبه‌های مختلف بین‌المللی، کشوری و استانی توسط اعضای کانون نشان از وجود استعداد در این استان است که با توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرها و مناطقی از استان که فاقد مراکز کانون هستند، شاهد رشد و پویایی بیشتر کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

داوری بیان داشت: تربیت کودکان و نوجوانان تراز انقلاب، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفته ملی کودک و… در دستور کار مراکز کانون قرار دارد.

وی به شاداب‌سازی مراکز کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: برای تجهیز، تعمیر و رنگ‌آمیزی و… منتظر همکاری‌های بیشتر از طرف شهرداری و شورای شهر و… هستیم.

حمیدرضا صفری عضو شورای شهر خرم‌آباد نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کانون پرورش فکری لرستان، گفت: مراکز کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای رشد استعداد کودکان و نوجوانان هستند و در این مراکز، دانش و آگاهی مربیان به‌خوبی به بچه‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خوب و با کیفیتی با حضور خانواده‌ها برگزار می‌کند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه کانون پرورش فکری در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نقش بسزایی دارد بیان داشت: برای شاداب‌سازی، تعمیر، رنگ‌آمیزی و … ساختمان‌های مراکز فرهنگی کانون آمادگی هرگونه پیگیری، حمایت و پشتیبانی را داریم.