تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777263
شناسه : 3777263
تاریخ :
فرهنگ دفاع مقدس باید به گفتمان در جامعه تبدیل شود اقتصاد ایران: مشگین‌شهر _ فرماندار مشگین‌شهر گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جهادی است و فرهنگ دفاع مقدس باید به گفتمان تبدیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری با محوریت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جهادی است و هفته دفاع مقدس باید به گفتمان تبدیل شود و هر جایی که این چنین کاری کردیم موفق هستیم و فرصت است جوانان را تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: در حالی که هفته دفاع مقدس شروع می‌شود با بازگشایی مدارس روبرو هستیم مسئولان دقت نمایند این مراسم با نظم انضباط بهتری در سطح شهرستان شروع شود.

محمدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و گفت: ادارات در امر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند و مقوله عفاف و حجاب نباید در جامعه کم رنگ شود و اگر در ادارات این مقوله کمرنگ شود قصور نابخشودنی از مدیران به هیچ وجه قابل قبول نبوده و با مدیران خاطی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

محمدی بیان کرد: با انسجام و هدفمندی می‌توان مشکلات شهرستان را کاهش و از مدیران خواست در تکریم ارباب رجوع نهایت دقت را داشته باشند و خودشان مشکل ارباب رجوع را حل کنند و به فرمانداری ارجاع ندهند و هیچ مدیری حق ندارد بدون هماهنگی با مسئولین شهرستان مدیران کل را به شهرستان دعوت کند و مردم افراد خادم را از خائن بهتر تشخیص می‌دهند.

محمدی تاکید کرد: گفتمان اصلی دولت چهاردهم برنامه هفتم پیشرفت و میثاق تمام دولت جدید است و نظم و انضباط در ادارات مورد تأکید است.

محمدی تصریح کرد: بعضی از ادارات وظیفه ذاتی خود را منتقل به کس دیگری نکنند.

وی گفت: از مسئولان استانی مطالبه کنیم در برنامه هفتم از مدیران دولتی آزمون گرفته خواهد شد و مدیرانی که توانمندی ندارند خداحافظی خواهیم کرد.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: در طول تاریخ شهرستان مشگین‌شهر شهر آموزش و پرورش ارشق و لاهرود که مستقل هستند در ردیف بودجه استانی نیامده بود امسال برای اولین بار اعتبارات آموزش و پرورش از محل اعتبارات استانی بالای ۳۰۰ درصد افزایش دادیم و وفاق ملی صورت گرفت اینچنین نیست که اعتبارات فقط به مدارس مشگین‌شهر باشد و بقیه بخش‌ها از اعتبارات بی نصیب بمانند.

محمدی با اشاره به جشنواره سیب و انگور در ۳۱ شهریور اشاره و گفت: مشگین‌شهر با پتانسیل‌های متنوع موجود یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کمک می‌کند.