تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777234
شناسه : 3777234
تاریخ :
هدفگذاری صادرات ۱ میلیارد دلاری شیلات تا پایان برنامه هفتم اقتصاد ایران: رئیس سازمان شیلات از هدفگذاری برای صادرات یک میلیارد دلار محصولات شیلاتی کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی  گفت: سال گذشته 210 هزار تن انواع محصولات شیلاتی و آبزیان به ارزش 650 میلیون دلار صادر شد که این میزان در برنامه هفتم توسعه یک میلیارد دلار تعیین شده است.

وی تصریح کرد: سهم تولید شیلات کشور در 10 سال آینده 2.6 میلیون تن و در برنامه هفتم توسعه نیز 1.8 میلیون تن هدفگذاری شده است.

رییس سازمان شیلات به اهمیت امنیت غذایی در اقتصاد کشور اشاره و یادآور شد: امنیت غذایی در شرایطی به دست می‌آید که خود را با شرایط موجود و پتانسیل‌های آن تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه حکمرانی غذایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، جایگاه شیلات را در این حوزه بااهمیت ساخته است، گفت: افزایش تولید در واحد سطح و حضور آبزیان در سفره مردم یکی از اهداف سازمان شیلات است.

حسینی با اشاره به اهمیت تولید ماهی در مجتمع ریجاب کرمانشاه، به عنوان یکی از مهمترین مجتمع‌های شیلاتی کشور اظهار کرد: تولید سالانه 6 هزار و 200 تن ماهی در کنار گردشگری شیلاتی در این منطقه می‌تواند آن را به یک قطب حوزه شیلات کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: میانگین سرانه مصرف در کشور 14 کیلوگرم و در استان کرمانشاه 10 کیلوگرم است که این امر در کنار توجه به صادرات شیلات به عراق از مزیت‌های این بخش در استان به شمار می‌رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز تولید 21 هزار تنی استان کرمانشاه با محوریت افزایش تولید در واحد سطح به میزان 30 هزار تن هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/