تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3777227
شناسه : 3777227
تاریخ :
علی قمصری با بزرگان موسیقی جهان به صحنه می‌رود اقتصاد ایران: علی قمصری در روزهای پیش رو ابتدا در برلین با نصیر شمه و سپس در استانبول و دوبی با استاس تونه به صحنه می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی قمصری چهره‌ی بین‌المللی موسیقی ایران، بار دیگر با دو هنرمند بزرگ موسیقی به صحنه می‌رود. او در روزهای پیش‌رو، اجرایی با نصیر شمه در اروپا خواهد داشت و سپس در ترکیه، قبرس و امارات با استاس تونه اجرا خواهد داشت.

کنسرت مشترک علی قمصری با نصیر شمه 31 شهریور 1403 مصادف با 21 سپتامبر 2024 در شهر برلین و در سالن pierre bouleza برگزار می‌شود.

قمصری پس از آن با استاس تونه گیتاریست مشهور به ترکیه می‌رود تا در تاریخ 7 مهر 1403 مصادف با 28 سپتامبر 2024، در شهر استانبول کنسرت مشترکش با این هنرمند را به صحنه ببرد.
مقصد بعدی قمصری و تونه کشور قبرس خواهد بود. آنها 13 مهر 1403 مصادف با 4  اکتبر 2024 کنسرت مشترکی در قبرس به صحنه می‌برند.
این دو هنرمند سپس به امارات سفر می‌کنند تا در تاریخ 14 مهر 1403 مصادف با 5 اکتبر 2024 در شهر دوبی کنسرت‌شان را تکرار کنند.

نصیر شمه مهمترین موزیسین و پیشکسوت موسیقی جهان عرب است که موسیقی او از خاورمیانه تا کشورهای افریقایی رواج دارد. او فعالیت‌های بسیاری در زمینه آهنگسازی و عودنوازی داشته و کتاب‌های مهمی برای عودنوازان نوشته است و بزرگترین ارکستر عود جهان را دارد.
نصیر شمه با تاسیس بیت العودها در بیست کشور مهم جهان، زمینه یادگیریِ نوازندگی عود را در نقاط مختلف دنیا برای علاقه‌مندان به موسیقی فراهم کرده است. بیت العودها مانند کنسرواتوارهایی عمل می‌کنند که علاقه‌مندان به موسیقی را در نقاط مختلف جهان با موسیقی عرب و ساخت و نوازندگیِ ساز عود آشنا می‌کنند.

استاس تونه گیتارنوازی است که در دنیا به دلیل شیوه خاصی که در نوازندگی دارد، شناخته می‌شود.
قمصری درباره اجرا با استاس تونه می‌گود: «ما بدون هیچ تمرین قبلی به بداهه نوازی می‌پردازیم. استاس تونه اعتقادی به تمرینِ قبل از اجرا ندارد. ما فقط روی صحنه با همدیگر همنواز می‌شویم.»

استاس تونه طرفداران بسیاری در حوزه موسیقی در سراسر جهان دارد. جالب اینکه بیشترین طرفداران این گیتارنواز در ایران هستند و جالب‌تر اینکه او هنوز به ایران سفر نکرده است.

انتهای پیام/