تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777222
شناسه : 3777222
تاریخ :
کرملین اتهامات آمریکا علیه ایران را «بی‌اساس» خواند اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین ادعاهای اخیر آمریکا و غرب درباره تأمین سلاح از ایران برای روسیه را «بی‌اساس» توصیف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره انتقال موشک از ایران به روسیه را تکذیب کرد و آن را «بی‌اساس» خواند.

پسکوف در نشستی مطبوعاتی درباره ادعای بلینکن اظهار داشت: ما اتهامات زیادی را درباره تأمین نوعی تسلیحات برای روسیه شنیده‌ایم اما همه این اتهامات بی‌اساس است.

وی تاکید کرد: ما در حال توسعه روابط خود با چندین کشور هستیم و در حوزه‌های مختلفی همکاری می‌کنیم و در راستای منافع تمام کشورهای دخیل، به این همکاری ادامه خواهیم داد.

بلینکن با تکرار ادعاهای آمریکا و غرب علیه ایران درباره تأمین سلاح برای روسیه در جنگ این کشور علیه اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن به‌دلیل آنچه همکاری ایران با روسیه در حوزه نظامی و فناوری خوانده، تصمیم به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران گرفته است. به ادعای بلینکن، تهران برای مسکو موشک بالستیک تأمین کرده است!

پیش‌تر عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این ادعاها و اتهامات بی‌اساس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند. ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.»