تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777217
شناسه : 3777217
تاریخ :
نرخ اعلامی روپوش مدارس معقول و کارشناسی شده است اقتصاد ایران: یزد- معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: نرخ اعلامی برای روپوش مدارس، کارشناسی بوده و تمام هزینه‌ها در آن لحاظ و یک قیمت معقول و کف قیمت برای آن دیده شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا زاهدی اظهار کرد: در زمینه تامین پارچه مورد نیاز روپوش مدارس استان یزد با هماهنگی انجمن نساجی استان، پارچه‌هایی که امکان تامین آن در استان یزد بوده تامین شده و مابقی پارچه‌ها از طریق سایر استان‌ها تامین شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: امسال برای هر مدل روپوش، سه مدل پارچه با قیمت خاصی تامین شده است، این تنوع پارچه‌ها باعث شده تا واحدهای تولیدی برای تامین پارچه مورد نیاز خود راحت‌تر بتوانند اقدام کنند و بتوانند روی بحث قیمت هم مانور بدهند، بازار بسیار رقابتی است و درحدی که استان بتواند پارچه تامین کند با همکاری انجمن نساجی انجام داده ایم.

زاهدی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری باتوجه به اینکه روپوش مدارس، جزو گروه دو کالایی است هزینه‌های آن شامل هزینه دوخت، خرج کار، ملزومات و … با همکاری مدرسه، متصدیان واحدهای تولیدی به همت اتحادیه صنف خیاطان کارشناسی شده و سپس پیشنهاد قیمت به انجمن حمایت مصرف کنندگان شهرستان یزد ارائه شده، که این انجمن بررسی‌های لازم را انجام داده و انعقاد تفاهمنامه صورت گرفته و این قیمت تعیین شده به ریاست کمیسیون نظارت استان یزد ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان یزد گفت: رییس کمیسیون که رییس صمت استان یزد است به همراه معاون امور اقتصادی استانداری این قیمت‌ها رابررسی کرده اند و در نهایت مصوب و به اتحادیه برای ابلاغ به واحدهای تولیدی فرستاده شده است.

زاهدی بیان کرد: نرخ اعلامی، نرخ کارشناسی بوده و تمام هزینه‌ها در آن لحاظ شده است و یک قیمت معقول و کف قیمت برای روپوش مدارس تدارک دیده شده است، نرخنامه امسال براساس سایز، نوع پارچه و دوره آموزشی قیمت‌گذاری شده است که امسال برای اولین بار قیمت را براساس نوع و قیمت کار تعیین کرده ایم تا شهروندان به راحتی بتوانند انچه مورد نیازشان را خریداری کنند.

وی گفت: شهروندان درحین خرید حتماً فاکتور تقاضا کنند و درصورت مشاهده تخلف، تخلفات را با ۱۲۴ درمیان بگذارند یا با تماس با ۶۲۹۱۷۱۹ اتاق اصناف شکایات خود را مطرح کنند.