تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777204
شناسه : 3777204
تاریخ :
تشکیل دفتر حسابرسی سیستمی و ریسک و تمکین مالیاتی اقتصاد ایران: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل دفتر حسابرسی سیستمی و ریسک و تمکین مالیاتی در این سازمان به منظور تکمیل زنجیره ارائه خدمات مالیاتی فناورانه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی گفت: با تشکیل دفتر حسابرسی سیستمی و ریسک و تمکین مالیاتی و ایجاد ساختار مربوطه در سازمان امور مالیاتی کشور، گامی دیگر برای دستیابی به هدف تسهیل و تسریع پیشبرد امور مؤدیان در ارائه خدمات مطلوب مالیاتی و هوشمندسازی نظام مالیاتی برداشته شد.

وی با اشاره به «بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور» مبنی بر "هوشمندسازی نظام مالیاتی بویژه جایگزینی سازوکارهای سیستمی و هوشمند به جای تشخیص مبتنی بر نظر ممیزین مالیاتی و افزایش یک واحد درصدی نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی و رسیدن آن به ۱۰ واحد درصد در انتهای برنامه هفتم"، بر ایجاد دفتر حسابرسی سیستمی در تحقق این امر تاکید کرد.

سبحانیان افزود: تعیین قواعد حسابرسی سیستمی و صدور اوراق تشخیص یا قطعی سیستمی، تعیین و بازنگری شاخص‌های ریسک، تعیین قواعد به‌کارگیری داده‌ها در تهیه اظهارنامه پیش فرض در همه منابع مالیاتی، تولید اظهارنامه برآوردی سیستمی در تمامی منابع مالیاتی و تهیه و بازبینی فرایندهای عملیاتی موردنیاز در سامانه‌های مالیاتی از جمله وظایف دفتر مذکور بشمار می‌روند.

گفتنی است بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور یکم شهریورماه از سوی رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.