تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777161
شناسه : 3777161
تاریخ :
آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانون باشد اقتصاد ایران: رئیس دیوان عدالت اداری در نخستین حضور خود در هیئت عمومی دیوان و در جمع قضات این دیوان گفت: آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام احمدرضا عابدی؛ در نخستین جلسه حضور خود در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت ایام پیش‌رو و شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ما باید شیعه واقعی اهل بیت(ع) و پیرو دستورات ایشان باشیم چرا که تنها راه نجات بشر تمسک به اهل‌بیت (ع) است.

وی که به‌تازگی به ریاست دیوان عدالت اداری منصوب شده است، در ادامه خطاب به قضات دیوان و با رد مصلحت‌اندیشی و مصلحت‌سنجی در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دیوان، گفت: ما قاضی منصوب هستیم و قاضی مجتهد نیستیم. قاضی منصوب در محدوده اذن خود اقدام می‌کند و محدوده اذن ما تشخیص مصلحت‌ها نیست و خروج از محدوده اذن شرعاً حرام است؛ لذا آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه به تبیین اهمیت مبنای علمی و آشنایی با اصول حقوقی پرداخت و تأکید کرد: با توجه به اینکه قضات دیوان عدالت اداری با مبانی علمی به امر قضا اشتغال دارند؛ لذا این معلومات و مبانی علمی دانشمندان حقوق عمومی در دیوان عدالت اداری باید به انحای مختلف جمع‌بندی شود.

وی ادامه داد: باید با اتخاذ مبانی علمی مستحکم از حقوق عمومی، وحدت رویه ایجاد کنیم و حتی به سمتی حرکت کنیم که با بهره‌گیری از دانش و تجربه قضات دیوان عدالت اداری برای همه مراجع شبه‌قضایی آیین دادرسی تدوین و مصوب شود.

انتهای پیام/