تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777145
شناسه : 3777145
تاریخ :
عوامل ناترازی گاز اعلام شد اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و نبود سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی به ناترازی گاز در ایران منجر شده‌ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، موسی احمدی با بیان اینکه واکاوی راهکارها، آسیب‌ها و موانع پیرامون کاهش ناترازی گاز، برق و بنزین مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود، گفت: ازآنجاکه موضوع فشار افزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قراردادهایی مبنی بر انجام فشار افزایی در دریا از سوی مدیران پیشین انجام شده است، مدیران کنونی باید این قراردادها را به مرحله اجرا برسانند و ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

وی افزود: افزایش مصرف غیر بهینه، افزایش‌نیافتن ظرفیت تولید و نداشتن نگاه راهبردی و توهم نامتناهی‌بودن این منابع، به وقوع ناترازی در کشور منجر شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگرچه مسئولان تلاش دارند همه قصور این ناترازی را فقط متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و نبود سرمایه‌گذاری، در کنار مصرف غیراصولی، به ناترازی گاز در ایران منجر شده است.

احمدی بیان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران در وزارتخانه‌های نفت و نیرو، کمیسیون انرژی به‌زودی نشست‌های خود را با مدیران جدید با هدف پیگیری ناترازی بنزین و بررسی برنامه‌های آنان برگزار خواهد کرد.