تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777136
شناسه : 3777136
تاریخ :
هنر ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی است اقتصاد ایران: لاهیجان - امام جمعه لاهیجان گفت: هنر ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برپایی این جشنواره اظهار کرد: ماهیت جشنواره تئاتر خیابانی به هنرمندان عزیز است که برای لاهیجان برگ زرینی هستند.

وی با بیان اینکه طی مطالعاتی که در مورد کشور یمن داشتم به یک استانی در این کشور برخورد کردم به اسم لحج که در ابتدا نام دیگری داشت، افزود: در قرن سوم هجری گروهی از یمن به دیار دیلم که آن زمان لاهیجان بزرگ بود آمدند و فرهنگ، ادب و هنر مردم این منطقه به دل آنها نشست که در کتاب یمن شناسی نقل شده وقتی به یمن برگشتند آن استان را به لاهیجان تغییر نام دادند که پس از سال‌ها و به مرور زمان به لحج تغییر کرد.

حجت الاسلام سلیمانی حضور مهمانان خارجی و هنرمندانی از کشورهای مختلف را نقطه عطفی برای این رویداد دانست و گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند در محتوای باطنی مردم اثر داشته باشد و شاید جوانی که به خودکشی فکر می‌کند با تماشای نمایش به زندگی امیدوار شود و یا جوانی که به ازدواج فکر نمی‌کند با دیدن نمایش ترغیب به ازدواج شود.

وی در پایان با توجه به زیبایی ارتباط نزدیک هنرمند و مخاطبین در تئاتر خیابانی گفت: هنر ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی است لذا ان شاالله هر سال بر عظمت این نمایش اضافه شود.