تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777026
شناسه : 3777026
تاریخ :
سیستم باران‌سنجی ۱۳ ایستگاه هواشناسی اصفهان خودکار شد اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل هواشناسی استان اصفهان همکاری با شرکت های دانش بنیان را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: تاکنون سیستم قدیمی باران‌سنجی ۱۳ ایستگاه در این استان به خودکار ارتقا یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خورشیدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواشناسی اصفهان بیش از سه سال است که در خصوص ساخت برخی تجهیزات با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارد.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۰ ایستگاه اقلیم شناسی سنتی، یک ایستگاه جو بالا، ۲ ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی خودکار، سه ایستگاه جاده‌ای خودکار، ۱۳ ایستگاه بارانسنجی خودکار و۱۱۳ ایستگاه باران سنجی سنتی دارد، افزود: طرح خودکار سازی ایستگاه‌های هواشناسی را از سیاست‌های سازمان هواشناسی کشور است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۷ تا کنون حدود ۱۲ ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی در سطح استان راه اندازی شده و ۲ ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار هرند، عسگران و ۲ ایستگاه تمام خودکار بارانسنجی ورگوران و فریزهند نطنز در هفته دولت امسال افتتاح شد.

خورشیدی، خودکار سازی ایستگاه‌های باران سنجی را از گام‌های نخستین در استان خواند و از خودکار سازی سیستم باران سنجی ۱۳ ایستگاه خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در سه سال گذشته به افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گزارشی از نصب و بهره برداری از تجهیزات سیلومتر (تعیین ارتقاع کف ابر) در فرودگاه شهید بهشتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با همکاری سازمان هواشناسی و از محل اعتبارات ملی به جهت اهمیت اطلاعات هواشناسی در سلامت پرواز و مدیریت ناوگان حمل و نقل هوایی ارائه کرد.

وی افزود: همچنین تمام ادارات هواشناسی شهرستان و استان اصفهان به فیبر نوری متصل شدند.