تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776998
شناسه : 3776998
تاریخ :
پشتیبانی جراحان کل آمریکا از برچسب هشدار برای شبکه‌های اجتماعی اقتصاد ایران: جراحان کل ۴۲ ایالت آمریکا در نامه ای خواستار آن شدند که شبکه های اجتماعی برچسب هشداری برای کودکان و نوجوانان ارائه دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ویوک مورتی، جراح کل آمریکا در ماه ژوئن یک نامه سرگشاده منتشر و خواستار آن شد که شبکه های اجتماعی برچسبی درباره تاثیرات منفی شان منتشر کنند، مانند برچسب هشداری که روی سیگار و محصولات تنباکویی دیده می شود. اکنون ۴۲ جراح کل با ارسال یک نامه سرگشاده به کنگره از طرح مورتی پشتیبانی کرده اند.

در بخشی از نامه این گروه آمده است: این چالش فراگیر نیازمند اقدام دولت فدرال است و یک هشدار جراح کل بر پلتفرم های اجتماعی هرچند برای برطرف کردن کل گستره چالش کافی نیست اما یک گام مهم در جهت کاهش ریسک آسیب به جوانان است. یک برچسب هشدار نه تنها خطرات موجود در پلتفرم های اجتماعی که متوجه جوانان است را نشان می دهد، بلکه تلاش های دیگر برای جلب توجه، تحقیق و سرمایه گذاری در نظارت بر این پلتفرم ها را بیشتر می کند.

تقریبا جراح کل بیشتر ایالت های آمریکا این نامه را امضا کرده اند و فقط امضای جراحان کل آلاسکا، آریزونا، آیوا، کانزاس، لوییزیانا، میسوری، مونتانا، نبراسکا، اوهایو، تگزاس و ویرجینیای غربی در این نامه دیده نمی شود.

جراحان کل مذکور در نامه خود اشاره کرده اند قانون ایمنی آنلاین کودکان و قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان که به تازگی در سنا تصویب شده اند، اقداماتی مهم برای حفاظت از سلامت ذهنی کودکان است. این اقدامات پس از چند بار تلاش به مرحله تصویب در سنا رسیدندو هنوز مشخص نیست مجلس نمایندگان آنها را تصویب می کند یا خیر.