تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3776988
شناسه : 3776988
تاریخ :
درخشان: با شکست امارات، نباید از ضعف‌های تیم ملی غافل شویم اقتصاد ایران: کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است، علی‌رغم شکست امارات در دومین بازی از مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا نباید از ضعف‌های ساختاری تیم ملی غافل شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 اظهار داشت: به عقیده من مهمترین موضوعی که در این مقطع وجود دارد، کسب شش امتیاز است که باعث بالا رفتن روحیه و اعتمادبه‌نفس اعضای تیم ملی می‌شود تا در ادامه مسابقات با شرایط بهتری کار را ادامه دهند. دیدار با امارات بازی بدی نبود و قطعاً سه امتیاز این مسابقه در راه صعود به جام جهانی کمک زیادی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: البته در این بین نباید از ضعف‌های ساختاری تیم هم غافل شویم. تیم ملی همچنان در ساختار دفاعی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست، به‌ویژه در سمت راست ما فضاهای زیادی به بازیکنان امارات دادیم که اگر این اتفاق در بازی با تیم‌های بزرگ‌تر رقم بخورد ممکن است به دردسر بیفتیم. ما شروع خوبی در نیمه اول داشتیم و حریف را تحت کنترل داشتیم. خوشبختانه در لحظات پایانی این نیمه به گل برتری هم رسیدیم، اما در نیمه دوم با توجه به اینکه امارات برای جبران گل حمله می‌کرد، لحظات زیادی از بازی را تحت فشار قرار گرفتیم، هرچند که موقعیت‌های خوبی هم روی ضدحمله به دست آوردیم که متأسفانه از دست رفتند.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان راجع به موقعیت‌های فراوانی که بازیکنان این تیم در دیدار مقابل امارات از دست دادند، تصریح کرد: اعضای کادر فنی تیم ملی باید روی این موضوع هم با بازیکنان هجومی تیم به صورت اختصاصی کار کنند. ما در هر دو نیمه موقعیت صد درصد گلزنی داشتیم، اما فقط یک گل زدیم. ما نمی‌توانیم در همه بازی‌ها به یک گل اکتفا کنیم و ممکن است با یک اشتباه پیروزی را از دست بدهیم. در همین بازی با امارات چیزی نمانده بود که گل تساوی را دریافت کنیم. اگر مهاجمان ما از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند به خوبی استفاده نکنند، باید بگویم که در بازی‌های آینده ممکن است جریمه شویم.

درخشان در مورد بازی آینده تیم ملی با ازبکستان در خانه این تیم، خاطر نشان کرد: به طور قطع ایران و ازبکستان برای صدرنشینی در این گروه مدعیان اصلی خواهند بود. ما در چند وقت اخیر بازی‌های زیادی با ازبک‌ها داشتیم و هر دو تیم شناخت خوبی از هم دارند. ازبکستان بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد که می‌توانند کار را برای بازیکنان ما سخت کنند. همیشه بازی نزدیکی را در تقابل ایران و ازبکستان دیدیم و باید این بار هم خیلی مراقب باشیم و از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کنیم. ما بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم، اما به نظر من تیم ملی جا برای بهتر شدن دارد و باید با تلاش بازیکنان و تدابیر کادر فنی این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/