تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3776955
شناسه : 3776955
تاریخ :
حمید ظهرابی سرپرست محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست شد اقتصاد ایران: سلامت نیوز: دکتر حمید ظهرابی به عنوان سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد. شفافیت، پیشگیری از تعارض منافع و فساد، "سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری" در حوزه محیط زیست و حفاظت مشارکتی از جمله موضع هایی است که در حکم رییس سازمان محیط زیست بر آن تاکید شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز با حکم شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی به سمت سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این سازمان منصوب شد.

به گزارش سلامت نیوز شینا انصاری در این حکم خطاب به ظهرابی نوشته است:« نظر به شایستگی‌های عمومی و تخصصی و تجربه‌های مدیریتی جنابعالی، به‌موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب می‌شوید و انتظار می‌رود ضمن پایبندی به گفتمان دولت چهاردهم، رعایت اصولی چون توافق‌سازی، تخصص‌ گرایی، جلب مشارکت مردمی، شفافیت و پیشگیری از تعارض منافع و فساد را در طول دوره مسئولیت‌تان مورد توجه قرار دهید. همچنین لازم است به منظور انسجام‌ بخشی به فعالیت‌ها بر اساس "سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری" در حوزه محیط زیست، تکالیف برنامه هفتم توسعه کشور و سایر قوانین و اسناد بالادستی، برنامه عملیاتی این حوزه را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه و ارائه نمایید. توجه به‌محورهایی چون رفع موانع و تقویت حفاظت مشارکتی، توجه به استفاده از رویکرد حفاظت هوشمند و پایش‌های مبتنی بر فناوری، کاهش تعارض‌های اجتماعی از طریق بازنگری و تدوین استانداردهای نوین در زمینه فعالیت معادن و صنایع، توجه به حفظ تنوع زیستی، منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی، افزایش دانش عمومی در حوزه حفاظت، بهبود وضعیت زیستگاه‌ها، توجه به توان‌افزایی بدنه کارشناسی، جانشین‌پروری و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی همکاران سازمان در برنامه عملیاتی آن معاونت، مورد انتظار است. از درگاه خداوند متعال برای شما موفقیت و بهروزی آرزومندم.»

تاکید بر شفافیت، پیشگیری از تعارض منافع و فساد، "سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری" و حفاظت مشارکتی از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست مباحثی است که در صورت عملی شدن، می تواند پیامدهای مثبت و ارزشمندی را برای محیط زیست بحران زده امروز ایران داشته باشد؛ محیط زیستی که در برخی دولت ها امنیتی شده و در هاله ای از ابهام و به دور از شفافیت پیچیده شده بود.

حمید ظهرابی که سابقه "معاونت محیط زیست طبیعی" را در دولت دوم روحانی داشته متولد ۱۳۵۲ و دانشجوی دکتری تخصصی تنوع زیستی است.

او علاوه بر این در استان های اصفهان، فارس و سمنان مدیرکل بوده و فعالیت های خود در محیط زیست را از سالیان پیش آغاز کرده و تا امروز ادامه داده است.