تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776954
شناسه : 3776954
تاریخ :
رشد اقتصادی مازندران به ۳.۹ درصد رسیده است اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران گفت: رشد اقتصادی استان از منفی به مثبت ۳.۹درصد در سال جاری رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت سیزدهم بخش خصوصی با بیان اینکه در تعطیلات گذشته بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به استان سفر کردند، گفت: این استان در حوزه‌های مختلف از جمله تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را داراست و تأمین کننده بخش اعظم گوشت و برنج کشور است.

وی کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال را از جمله دستاوردها در استان برشمرده گفت: مازندران در حوزه مشارکت اقتصادی نیز جزو استان‌های خوب ورقه بالا محسوب می‌شود و رشد اقتصادی استان از منفی به ۳.۹ درصد رسید در حالی که در قانون برنامه این رشد ۸ درصد پیش بینی شده است.

استاندار مازندران امنیت سرمایه‌گذاری را در استان بالا و رده دوم ذکر کرد و گفت: طبق فصل ۴ قانون اساسی باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود و این مبتنی بر فلسفه اسلام و اقتصاد اسلامی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مناقصه کشتی رو رو ریلی انجام شده است، گفت: باید بتوانیم ارتباط کریدور شمال جنوب را تسهیل کنیم و در این راستا باید گره‌ها فرارو را باز کنیم و بخش دولتی دیوان سالاری اداری را کنار بگذارد.

وی همچنین گفت: باید از ا فراد دارای اهلیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری وارد شوند.