تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776924
شناسه : 3776924
تاریخ :
پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان یزد اقتصاد ایران: یزد- رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیرکشت ۲ هزار هکتاری استان حدود ۱۲ هزار تن خرما برداشت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدعلی حاتمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۸۰ درصد سطح زیر کشت خرمای استان در شهرستان بافق است، گفت: متوسط عملکرد استان در تولید خرما ۶ تن و یکصد کیلوگرم در هکتار بوده که مهمترین ارقام آن شامل کبکاب، پیارم، مضافتی، زاهدی و بذری می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان و نیز مجاورت با استان هایی با تولید بالای خرما راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات خرما و صادرات، علاوه بر چشم انداز استان برای افزایش سطح زیرکشت و استفاده از ارقام اصلاح نژادی می تواند به اشتغال، مهاجرت معکوس و ارزآوری کمک کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: شهرستان های بافق، اردکان و میبد به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت خرما را به خود اختصاص داده که با برنامه ریزی های انجام شده، سطح زیر کشت استان و درپی آن کاشت ارقام گوناگون و پر تولید افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: وجود خرما در رژیم‌های غذایی می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین سالم برای شیرین‌کننده‌های مصنوعی بوده و باعث تسریع روند لاغری شود. از سوی دیگر محتوای بالای فیبر خرما موجب افزایش احساس سیری، کنترل سطح قند خون، بهبود عملکرد روده‌ها و کاهش یبوست‌های ناشی از رژیم‌ها خواهد شد.