تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776887
شناسه : 3776887
تاریخ :
قزوین با ۹ اثر در جشنواره فیلم کوتاه حضور دارد اقتصاد ایران: قزوین- رئیس انجمن سینمای جوان قزوین با بیان اینکه این استان با ۹ اثر در جشنواره فیلم کوتاه حضور دارد، گفت: به لحاظ کمیت بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ملاحسن در آئین رونمایی جشنواره فیلم کوتاه جوان ایرانی راژیا که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هفتادمین جشنواره فیلم جوان ایران با عنوان راژیا جزو معتبرترین جشنواره‌های ملی است که تعدادی از آثار برگزیده این جشنواره به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: در این جشنواره استان قزوین میزبان ۱۰ استان از جمله استان‌های گیلان، همدان، فارس، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و بویراحمد، هرمزگان، یزد، مرکزی، تهران و قزوین خواهد بود.

وی افزود: بخش‌های مختلف جشنواره شامل فیلم، داستانی و تجربی، مستند و پویانمایی و در حوزه عکس؛ مجموعه عکس و تک عکس خواهد بود و بخش ویژه لوح افتخار نیز به بهترین فیلم در حوزه کارآفرینان و صنایع، بخش سردار سلیمانی و بخش فیلم‌سازان متولد ۷۸ به بعد تعلق می‌گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه نوع زمان‌بندی جشنواره طی شهادت رئیس جمهور و همراهان تغییر کرد و با فشردگی خاصی در حال برگزاری است ابراز کرد: روز ۲۶ شهریور روز میزبانی از شرکت‌کنندگان، روزهای ۲۷ الی ۲۹ شهریورماه زمان پخش آثار و نمایشگاه، روز ۳۰ شهریورماه اختتامیه و مهمانان در روز ۳۱ شهریور استان را ترک خواهند کرد.

وی در پایان گفت: از سال ۹۰ تاکنون استان قزوین مهمان سایر استان‌ها برای برگزاری جشنواره بود و حالا بعد از ۱۳ سال با مشارکت انجمن سینما جوان ایران خود میزبان جشنواره است و این فرآیند می‌تواند برای استان بسیار اثرگذار و مهم باشد.

۹ اثر وارد شده به هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران متعلق به استان قزوین است

ابوالفضل سروش‌مهر، رئیس انجمن سینمای جوان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: هزار ۲۰۰ فیلم در جشنواره شرکت داده شدند که مجموعاً ۶۹ فیلم وارد مرحله هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران شد که از این تعداد ۴۵ فیلم داستانی، ۷ فیلم پویانمایی، ۶ فیلم تجربی و ۱۱ مستند بود.

وی افزود: ۹ اثر وارد شده به هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران متعلق به استان قزوین است که به لحاظ کمیت بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار دارد.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه ۲۹ اثر عکاسی در جشنواره شرکت داده شده است ابراز کرد: استاد کارگاه فیلم‌سازی استاد نجفی راد و استاد کارگاه عکاسی استاد مویدی خواهد بود و طبق هماهنگی انجام شده با میراث فرهنگی شرکت‌کنندگان در اردوی یک‌روزه قزوین گردی برای تفریح و ثبت تصاویر از ابنیه تاریخی قزوین شرکت خواهند کرد.