تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776849
شناسه : 3776849
تاریخ :
مهم‌ترین کار قبل از خرید پاور؛ چگونه توان مصرفی قطعات کیس را محاسبه کنیم؟ اقتصاد ایران: پیش از ارتقای سیستم خود حتماً باید از محاسبه‌گر منبع تغذیه استفاده کنید تا مطمئن شوید که به یک پاور جدید نیاز دارید یا خیر.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هنگام ارتقای کامیپوتر شخصی‌تان، به‌راحتی ممکن است در دام هیجان یک CPU یا GPU جدید گرفتار شوید و حتی این نکته را هم در نظر نگیرید که آیا به یک منبع تغذیه‌ی جدید (PSU) نیاز دارید یا خیر.

PSU منبع تغذیه‌ی اصلی کامپیوتر شما است و به‌همین دلیل هم نمی‌توانید این قطعه‌ی بسیار مهم را نادیده بگیرید. خوشبختانه دو وب‌سایت بسیار کاربردی وجود دارند که می‌توانید قبل از ارتقای PSU از آن‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل برق ندارید؛ اما قبل از معرفی این سایت‌ها اجازه دهید ابتدا ببینیم که محاسبه‌گر منبع تغذیه (Power Supply Calculator) چیست.

محاسبه‌گر منبع تغذیه چیست؟

اگر مطمئن نیستید که آیا ارتقای سخت‌افزاری شما به یک منبع تغذیه جدید نیاز دارد یا خیر، بهتر است از یک وب‌سایت محاسبه‌گر منبع تغذیه استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها به شما می‌گویند که حداقل توان خروجی PSU شما برای تأمین برق دستگاه پس از اجرای سخت‌افزار جدید باید چقدر باشد.

اگر درحال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کامپیوتر جدید هستید، ابزارهای آنلاین محاسبه‌ی توان مصرفی کمک بزرگی به شما خواهند کرد. برای استفاده از این ابزارها کافی است پس از واردکردن مشخصات سخت‌افزار فعلی خود، قطعاتی را که قصد ارتقای آن‌ها را دارید تغییر دهید تا ببینید که برای اجرای آن‌ها به چه قدرتی نیاز دارید.

بهترین محاسبه‌گرهای منبع تغذیه آنلاین

هنگام خرید PSU تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در اختیارتان قرار داده نخواهند شد؛ بنابراین بهتر است از وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای آزمایش سخت‌افزار جدید خود استفاده کنید:

OuterVision

وب‌سایت OuterVision power supply calculator

اگر به جزئیات دقیق نیاز دارید، بهتر است از محاسبه‌گر توان مصرفی OuterVision کمک بگیرید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید PSU شما می‌تواند کاربرد مدنظرتان را مدیریت کند.

برای شروع کار می‌توانید سرعت کلاک و درصد استفاده‌ی مورد نظر CPU را به‌صورت دستی تنظیم کنید. شما می‌توانید حداکثر دو کارت گرافیک انتخاب کنید و به وب‌سایت بگویید که چقدر آن‌ها را اورکلاک خواهید کرد. علاوه‌براین گزینه‌هایی برای دستگاه‌های کوچک‌تر مانند لوازم جانبی USB، خنک‌کننده‌ی مایع و فن‌های سیستم نیز در وب‌سایت وجود دارد.

مقالات مرتبط
  • چه منبع تغذیه‌ای برای کامپیوتر رومیزی ما مناسب است؟

به‌طور خلاصه باید بگوییم که اگر می‌خواهید همه‌چیز را با دقت هرچه‌تمام‌تر بررسی کنید، محاسبه‌گر OuterVision بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

Cooler Master

محاسبه‌گر منبع تغذیه Cooler Master

محاسبه‌گر منبع تغذیه‌ی Cooler Master گزینه‌ی کاربردی دیگری است که در دسترس شما قرار دارد. Cooler Master مانند OuterVision گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد؛ اما اگر قصد اورکلاک سخت‌افزار خود را ندارید و فقط می‌خواهید یک رقم ساده و سریع در اختیار داشته باشید، Cooler Master گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

منبع تغذیه، قهرمان ناشناخته‌ی کامپیوتر شما است و بدون آن، تمام سخت‌افزارهای گران‌بهایی که دارید، چیزی جز سنگ‌های کاغذی نیستند. دفعه‌ی بعد که تصمیم گرفتید سیستم خود را ارتقا دهید، حتماً از این ابزارها استفاده کنید تا ببینید که آیا به یک PSU جدید نیاز دارید یا خیر. درصورتی‌که تجربه‌ی استفاده از محاسبه‌گرهای منبع تغذیه را دارید، حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.