تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776830
شناسه : 3776830
تاریخ :
تهیه ۴۱۳ مصوبه بهبود کسب و کار و اقتصاد/ درخشش مازندران در کشور اقتصاد ایران: ساری - شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی مازندران تاکنون ۱۴۰ دستور کار و ۴۱۳ مصوبه ملی و استانی و دستاوردهای مختلفی داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با حضور مسؤولان ملی و استانی پیش از ظهر چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد.

در این جلسه عبدالله مهاجر خزانه دار اتاق بازرگانی ایران با بیان که موارد زیادی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی در شورای گفتگوی استان مطرح و بررسی شده است، از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه تلاش کرد.

وی با اظهار اینکه در شورای گفت وگوی مازندران مسائل مختلف در حوزه‌های نظیر آبزیان، گردشگری، کشاورزی، شهرک‌های صنعتی صنایع و غیره مطرح شده است، گفت: این استان جزو استان‌های خوب در شورای گفت وگو محسوب می‌شود.

کاشفی قائم دبیرخانه شورای گفتگوی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل متعددی در سال‌های اخیر در شورای گفتگوی استان به آن پرداخته شده است، گفت: مازندران جزو استان‌های برتر کشور است که ویژه و تخصصی به مسائل پرداخته است.

کسب رتبه‌های برتر مازندران در کشور

محمدرضا بهرامن دیگر نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز افزود: مازندران توانسته نمره ۸۱ را در سال ۱۴۰۰ طبق ارزیابی‌های کشوری در شورای گفتگوی کشور کسب کرد و در سال ۱۴۰۱ نبز میانگین نمره استان به ۹۳ و بالاتر از میانگین ۶۳ درصدی کشور رسیده است، گفت: در سال گذشته نیز ۹۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کردیم که درخور توجه بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان که از نظرات دستگاه‌های نظارتی در شورای گفتگو نیز استفاده کنیم، یادآور شد: امروز دستگاه‌های اقتصادی کمک کار بخش اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه همه ارکان اقتصادی و نظام جمهوری اسلامی باید در کنار هم قرار بگیرند، گفت: باید همدلانه و مسئولانه در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

دستاوردهای شورای گفت وگو

علی تقی پور رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به دستاوردهای شورای گفتگو اظهار داشت: از سال ۹۵ تا سال جاری ۳۷ دستاورد داشتیم که از این تعداد سه مورد مربوط به بهتر سال جاری بوده است.

وی گفت: شورای گفتگوی بخش خصوصی تاکنون ۷۹ نشست با ۱۴۰ دستور جلسه و ۴۱۳ مصوبه داشته است.

پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه باید راهکارهایی اتخاذ کنیم که جامعه تولیدی و صنعتی آسیب نبیند گفت: توجه به اقتصاد دریا و فراهم کردن زیرساخت‌ها را در استان مازندران با توجه به میزبانی از گردشگران ملی امری مهم و ضروری بیان کرد.

قانون ملاک عمل قرار گیرد

همچنین آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر عمران آبادانی گفت: باید همه بخش‌ها و اجزای جامعه در این راه تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

آیت الله محمدی لایینی با با بیان اینکه همه چیز باید دارای پیوست عدالت باشد، گفت: قانون باید محور و ملاک قرار گیرد و نه بی‌قانونی نه بد قانونی را نمی‌پذیریم.

عالیه زمانی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیست با تاکید بر اینکه ادارات باید تعامل درون سازمانی و بین سازمانی را تقویت کنند، گفت: چابک سازی عملیاتی و میدانی عمل کردن رسیدن به اهداف و دستاوردها و جذب سرمایه‌گذاری ضروری است.

وی توجه به اولویت اقتصادی با نگاه معیشت محور، جذب مشارکت مردمی و حمایت از شهروندان را امری و اساسی بیان کرد و گفت: در استان مازندران سرشار از منابع و ظرفیت‌ها هستیم و باید از این دستاوردها استفاده شود.

به گزارش مهر، تعیین تکلیف پروانه‌های تأسیس غیرفعال، بررسی افزایش تعرفه بدهی گاز مصرفی صنایع تبدیلی دارای پروانه، بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها، بررسی افزایش تعرفه گاز صنایع فلزی و وضعیت برگشت محصولات صادراتی کشاورزی ایران را از جمله دستاوردهای شورای گفت وگوی مازندران بوده است.