تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776797
شناسه : 3776797
تاریخ :
هشدار مقام آمریکایی به اسرائیل درباره عواقب جنگ با حزب‌الله اقتصاد ایران: یک مقام آمریکایی درباره عواقب ناگوار جنگ گسترده با حزب‌الله، به رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفت مقامات اسرائیلی که می‌خواهند با این جنگ ساکنان شمال را برگردانند، بدانند که بعد از جنگ اسرائیلی‌ها خانه‌ای برای بازگشت نخواهند داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تشدید وخامت اوضاع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی در نتیجه حملات موشکی و پهپادی پی در پی حزب الله، نگرانی در محافل عبری درباره پیامدهای ادامه این وضعیت به شکل قابل توجهی افزایش یافته و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله پهپادی جدید حزب الله به شهر نهاریا، یک تحول بسیار خطرناک است.

اما در شرایطی که اسرائیلی‌ها به شدت نگران گسترش جنگ در جبهه شمالی هستند، در تحولی جدید و مشکوک یک مقام ارشد آمریکایی نسبت به احتمال وقوع یک جنگ همه جانبه میان اسرائیل و حزب الله، به تل آویو هشدار داده و اعلام کرد که چنین جنگی عواقب فاجعه بار و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت.

وب سایت عبری والا روز سه‌شنبه در گزارشی به این منظور اعلام کرد که یک مقام ارشد آمریکایی به اسرائیل درباره جنگ گسترده با حزب الله هشدار داده است. اظهارات این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در جریان یک کنفرانس و در شرایطی بیان شد که نشانه‌هایی درباره تشدید خطرناک اوضاع در جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) وجود دارد.

روشن است که آمریکا این هشدار را نه به دلیل نگرانی برای صلح و امنیت منطقه، بلکه برای حفظ منافع آمریکا و همچنین رژیم اشغالگر مطرح کرده است و اگر می‌دانست که حتی یک درصد این جنگ به نفع اسرائیل است، همه شرایط را برای آغاز آن فراهم می‌کرد.

وب سایت صهیونیستی والا در گزارش خود تاکید کرد که مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی هفته گذشته به شکل مجازی نشستی را برگزار کردند، تا درباره تلاش‌ها جهت جلوگیری از گسترش جنگ با حزب الله، حتی در صورتی که آتش بس در غزه برقرار نشود، صحبت کنند.

اسرائیلی‌ها بعد از جنگ با حزب‌الله خانه‌ای برای بازگشت نخواهند داشت

بر اساس این گزارش، مقام مذکور آمریکایی گفت که جنگ، بازی نیست و با وجود اینکه ما تردیدی در توانایی‌های ارتش اسرائیل نداریم اما باید به این واقعیت فکر کنیم که گسترش جنگ عواقب ناگواری خواهد داشت. مقامات اسرائیلی که می‌خواهند وارد جنگ گسترده با حزب الله شوند تا ساکنان شمال را به خانه‌هایشان برگردانند، باید بدانند که در چنین سناریویی ممکن است بسیاری از اسرائیلی‌ها کشته شوند و سایر کسانی هم که باقی می‌مانند، خانه‌ای نخواهند داشت که به آنجا برگردند.

به گزارش رسانه مذکور عبری، این مقام آمریکایی در ادامه با لحنی کنایه آمیز گفت: یک ایده وجود دارد و آن، این است که ما وارد جنگ شویم و سپس تمام موشک‌هایی که حزب‌الله در اختیار دارد را از آن بگیریم و بعد از آن همه چیز درست خواهد شد. روشن است که موضوع به این سادگی‌ها نیست و هیچ راهکار جادویی وجود ندارد و شما نمی‌توانید طرف مقابل خود را نابود کنید. بنابراین در نهایت اسرائیل بهای سنگینی در این جنگ پرداخت خواهد کرد و به اهداف خود نمی‌رسد.

بر اساس این گزارش، مسئول مذکور آمریکایی تاکید کرد: جنگ در لبنان منجر به مداخله بین‌المللی برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک خواهد شد؛ یعنی همان اتفاقی که اکنون افتاده و بنابراین جنگ کاملاً بی‌فایده است. در این میان ایالات متحده به شکل شبانه روزی برای دستیابی به یک راهکار سیاسی کار می‌کند تا شرایط را به وضعیت قبل از اکتبر گذشته برگرداند. ما نمی‌توانیم بدون اینکه به عواقب جنگی فکر کنیم، وارد آن شویم.

این مقام مسئول آمریکایی همچنین اظهار داشت که توقف جنگ غزه منجر به آتش بس در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌شود و علاوه بر آن دری را برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل باز می‌کند. بنابراین توصیه ما این است که ابتدا به حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع با لبنان فکر کنیم و فعلا به فکر پایان دادن به تهدیدی که حزب الله برای امنیت اسرائیل ایجاد می‌کند، نباشیم.

این درحالی است که تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که احتمال گسترش جنگ با حزب الله همچنان وجود دارد. اما اسرائیل سعی دارد از این اتفاق جلوگیری کند؛ زیرا نگران وقوع یک جنگ همه جانبه است که قطعاً با عواقب سنگین و تلفات زیاد در جبهه داخلی اسرائیل همراه خواهد بود.

«ران بن یشای» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این زمینه گفت که با توجه به تحولات اخیر و توسعه توانمندی‌های حزب الله و تشدید اوضاع امنیتی در جبهه‌های مختلف، اسرائیل به شدت از جنگ گسترده در همه جبهه‌ها اجتناب می‌کند، به ویژه در جبهه شمالی؛ زیرا از حجم خسارت‌های فاجعه باری که به عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) وارد خواهد شد آگاه است.

وی تاکید کرد: با توجه به حوادثی که رخ داده و در دوره کنونی که جنگ همه جانبه، ما را تهدید می‌کند، اسرائیل دیگر نمی‌تواند بگوید که قدرت محافظت از خودش را در برابر همه تهدیدات از همه جوانب دارد. در چنین جنگی بهایی که جبهه داخلی اسرائیل باید بپردازد بسیار سنگین خواهد بود.

انتهای پیام/