تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3776792
شناسه : 3776792
تاریخ :
کاهش شدید جمعیت دانش آموزان کشور از سال ۱۴۰۸ اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: عدد دانش آموزان تا سال ۱۴۰۸ چندان تغییری نخواهد کرد اما پس از آن متأسفانه شاهد کاهش تعداد دانش آموزان خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی، در نشست خبری پیش از آغاز سال تحصیلی گفت: یکی از مهمترین مسائل وزارت آموزش و پرورش تأمین به موقع معلم و امکانات دیگر آموزشی برای دانش آموزان است. معلم ماهر و توانمند مسئله اصلی در تأمین نیروی انسانی است. معلمی که بتواند آنچه انتظار سند تحول است برآورده کند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین فضای آموزشی مناسب گفت: شرایط فیزیکی مناسب، شرایط تهویه مناسب، آزمایشگاه و کارگاه مطلوب، فضای ورزشی کافی و حیات مناسب برای اجرای مراسم صبحگاه متأثر از فضای آموزشی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۴۱۵۰ مدرسه ساخته شد؛ گفت: این مدارس اعم از مدارس نوساز و یا مدارس بازسازی شده بوده است. البته عمده این مدارس مدارس جدیدی هستند. در این تعداد مدرسه، ۱۱۷ هزار و ۶۱۸ کلاس درس وجود دارد. ما از سال ۹۲ تاکنون این عملکرد را در زمینه ساخت مدرسه داشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان کشور در سال ۹۲، ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است؛ گفت: امروز این تعداد دانش آموزان به نزدیک ۱۷ میلیون نفر رسیده است که نشان دهنده جهش در تعداد دانش آموزان و رشد تعداد مدارس بوده است.

فرهادی تاکید کرد: متأسفانه با وجود این رشد ما جهشی در تعداد نیروی انسانی نداشتیم؛ تعداد معلمان ما خیلی بیشتر نشده است و این به معنی تراکم بیشتر دانش آموز در کلاس‌های درس است.

وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و کاهش موالید در سال‌های گذشته گفت: عدد دانش آموزان تا سال ۱۴۰۸ چندان تغییری نخواهد کرد اما پس از آن متأسفانه شاهد کاهش تعداد دانش آموزان خواهیم بود و این تعداد از ۱۷ میلیون نفر فعلی مجدداً به همان عدد ۱۲ میلیون نفر بازخواهد گشت.

در حال تکمیل...