تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776786
شناسه : 3776786
تاریخ :
مشکلات با روند عادی امور حل نمی‌شود/نیاز به کار جهادی داریم اقتصاد ایران: بیرجند-جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مشکلات با روند عادی امور حل نمی‌شود بلکه باید با کار جهادی و مستمر موضوعات و مشکلات را حل کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی صبح چهارشنبه در اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت اظهار کرد: ۴۵ سال و هفت ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت توانایی‌های ملت ایران در بخش‌های مختلف بروز و ظهور یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: حرکت‌های جهادی در روندی است که باید در آن به اوج برسیم تا همگان اذعان به اوج گرفتن ایران در این بخش داشته باشند.

فدوی با اشاره به اینکه خدمت و کار جهادی در بخش‌هایی که مردم بهره می‌برند یک نیاز است، گفت: به واسطه خباثت‌های دشمن ما از همان ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب در جنگ بودیم و دشمن تصور می‌کرد می‌تواند انقلاب را نابود کند.

انقلاب توانایی ملت ایران را رشد داد

وی ادامه داد: اما هر چه خباثت‌های دشمن ادامه یافت از طرف دیگر توانایی‌های ملت ایران نیز بیشتر شد و تا به امروز نیز دشمنی معاندان ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حوزه اقتصاد و مسائل اساسی مردم گفت: دشمنی معاندان ادامه دارد و بنابراین نمی‌توان گفت بگذاریم دشمنی‌ها تمام شود و بعد برای اقتصاد مردم کاری انجام دهیم بلکه باید در این بخش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فدوی با اشاره به اینکه وقتی کار برای رضای خدا باشد شکل جهاد به خود می‌گیرد، اظهار کرد: جلوه‌ای از کار جهادی برای رضای خداوند همین حرکت گروه‌های جهادی است که افراد به عنوان یک شغل و دریافت مزایا آن را انجام نمی‌دهند.

وی بیان کرد: اگر در سال ۴۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعداد دیگری از طلاب در قالب یک کار جهادی در منطقه زلزله زده فردوس حضور پیدا کردند بی شک انگیزه‌ای جز رضای خداوند و کاهش مصائب زلزله زدگان نداشتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروزه نیز سیل و زلزله و حادثه دیگری رخ می‌دهد در همان لحظات اول حادثه بسیجیان جهادگر برای کاهش آسیب‌ها قدم بر می‌دارند که یک نکته بسیار مهم و اساسی است.

فدوی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم بیان کرد: ما اگر در روند کاهش مشکلات مردم استوار پیش برویم خداوند نیز به کار ما برکت داده و گره‌ها نیز زودتر از زمان تصور ما حل می‌شود.

یک تلنگر

وی یادآور شد: وقتی پدر و مادری جلوی انسان را گرفته و می‌گوید که چندین دهه منتظر هستیم که این جاده خاکی مورد نیاز ما آسفالت شود برای ما یک تلنگر است چرا که بسیاری از مردم حتی از قبل از پیروزی انقلاب منتظر بهبود وضعیت جاده هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس روایات اگر عبادت ۱۰ بخش باشد، ۹ بخش آن خدمت به مردم است.

فدوی با اشاره به بزرگی جغرافیای بسیاری از استان‌های کشور، اظهار کرد: وسعت بسیاری از استان‌های ایران چون خراسان جنوبی اندازه چند کشور اروپایی است که این موضوع باعث افزایش نیازها است که باید برای حل آن قدم‌های اساسی برداریم.

وی با اشاره راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، یادآور شد: در دوران شهید رئیسی که به حق از شهدای خدمت است روند بسیار بی نظیری از همکاری بسیج و سپاه با دولت برای محرومیت زدایی را شاهد بودیم که یک مورد آن درباره آبرسانی به روستاها بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم این همکاری‌ها در دولت چهاردهم، دولت جناب آقای پزشکیان برای حل مشکلات مردم ادامه داشته باشد، گفت: ما هر موفقیتی را که به بیاوریم در واقع توانمندی‌های خود را بروز و ظهور داده‌ایم.

فدوی اظهار کرد: امروز دشمن معاند بر روی یمن بمب می‌اندازد ولی نتوانسته توان نظامی انصارالله یمن را کاهش دهد.

مشکلات با روند عادی امور حل نمی‌شود

وی یادآور شد: ما در دفاع مقدس که پای جان در میان بود به موفقیت رسیدیم پس می‌توانیم با تلاش و مواظبت در حوزه اقتصاد و فرهنگ و سایر حوزه‌ها نیز به پیروزی برسیم و تکالیف خود را در این بخش به درستی انجام دهیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مشکلات با روند عادی امور حل نمی‌شود بلکه باید با کار جهادی و مستمر موضوعات و مشکلات را حل کرد.

فدوی اظهار کرد: طولانی شدن روند حل مشکلات شیرینی آن را از بین می‌برد و از این جهت باید با زمان بندی مشخص کارها را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت در اولویت مطالبات مردم است و بقیه موضوعات، موضوعات ۲۴ ساعته مردم نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احیای قنوات یکی از مصوبات در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است، یادآور شد: نباید بگذاریم حتی یک قنات در کشور از بین برود بلکه با پشتوانه علمی و کار جهادی در راستای احیای قنوات قدم برداریم.